تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
plusresetminus
حزب الله:مشخص نیست که آیا کمیته فنی فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی برای تیم ملی نقشی دارد یا نه، چرا که در انتخاب ویلموتس معلوم شد این کمیته نقشی نداشته است.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۶۶
کمیته پنهانی که سرمربی تیم ملی فوتبال را انتخاب می‌کند/ کمیته فنی بی‌خبر از همه‌جا؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، گزینه‌های مختلفی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال مطرح شده‌اند؛ برانکو ایوانکوویچ که از جایی به بعد به بن‌بست‌هایی با فدراسیون فوتبال رسید، علی دایی که می‌گویند با فدراسیون به توافق نرسیده، یحیی گل‌محمدی که حالا به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب شده و حضورش در تیم ملی منتفی است، صحبت‌هایی از انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی مطرح شده که موضع سپاهانی‌ها در این خصوص به‌نظر می‌رسد او را هم از بین گزینه‌ها خارج کند، با این حال هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی از انتخاب یا عدم انتخاب فردی به عنوان سرمربی تیم ملی صحبت کرد.
آنچه در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی مورد بحث است، مربوط به نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی می‌شود؛ این‌که گزینه‌ها بر چه‌مبنایی انتخاب می‌شوند و چه‌کسی آنها را گزینه می‌کند.
ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مصاحبه چند روز پیش خود در تلویزیون با سؤالی مواجه شد که اساساً چه‌کسی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کند آن هم در شرایطی که برخی اعضای کمیته فنی از انتخاب سرمربی قبلی تیم ملی (مارک ویلموتس) بی‌خبر بوده‌اند. شکوری در پاسخی عجیب و سؤال‌برانگیز اعلام کرد: همه ارکان فدراسیون اطلاع دارند، اما هر کسی در حیطه وظایف خودش و همه در حیطه اختیارات خودشان اطلاع داشته‌اند.
اشاره به حیطه وظایف یکی از عجیب‌ترین بخش‌های پاسخ شکوری بود، عجیب اینکه؛ آیا کمیته فنی حیطه وظایفی به‌جز اظهار نظر در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی دارد که نباید اعضای این کمیته در این خصوص اظهار نظر کنند؟ اگر چنین است چه فرد یا افرادی در این زمینه تصمیم‌گیرنده بوده‌اند؟
حالا و با نزدیک شدن به زمان انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی سؤال مهم‌تری مطرح می‌شود، این‌که بعد از انتخاب نادرست، قرارداد غیراصولی و تصمیمات غیرحرفه‌ای در تعامل با ویلموتس چه‌کسی متولی انتخاب سرمربی جدید تیم ملی خواهد بود؟
شکوری در بخشی از اظهاراتش حضور و عضویت خودش و محمدرضا ساکت در کمیته فنی فدراسیون فوتبال را تأیید کرد. البته حضور شکوری طبیعی و جزو وظایف دبیرکلی است که باید بدون حق رأی باشد، اما دبیرکلی او هم جای سؤال دارد، با این حال کمیته فنی فدراسیون فوتبال، کمیته‌ای است که البته برخی دیگر از اعضای آن در انتخاب ویلموتس تأثیر یا حتی حق رأی نداشته‌اند. مسئله عجیب دیگر همچنان رفتار غیرشفاف فدراسیون فوتبال در مورد معرفی اعضای این کمیته است.
طبیعتاً مرتضی محصص به‌عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه باید عضو کمیته فنی باشد. پیش از این و در ماجرای انتخاب همچنین برکناری فرهاد مجیدی هم مشخص شد که اکبر محمدی، میرشاد ماجدی و حمید استیلی هم در این کمیته عضویت دارند. ظاهراً یکی از اعضای هیئت رئیسه هم باید عضو کمیته فنی باشد که شیعی، مدیرعامل باشگاه پیکان با این سمت در جلسات کمیته حاضر می‌شود و البته لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس بانوان هم یکی دیگر از اعضای کمیته فنی است، ساکت و شکوری را هم باید به لیست این نفرات اضافه کنیم.
مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال پیش از این گفته بود ساکت تنها به‌منظور هماهنگی برنامه تمرینات تیم ملی، اردوها و هتل‌ها در جلسات کمیته فنی شرکت می‌کند که همین موضوع را شکوری نیز مطرح کرد. این موضوع اما از عجیب‌ترین اظهارات و ادعاهای مطرح‌شده در ارتباط با کمیته فنی است، کمیته‌ای که به‌گفته سرپرست دبیرکلی احتمالاً انتخاب سرمربی تیم ملی در حیطه وظایفش نیست، اما رزرو هتل از جمله مسائلی است که به آن مربوط است!
حال‌وروز امروز فوتبال ما تلخ‌تر از آن است که بتوان از تک تک این واژه‌ها و اظهارات عجیب سؤال‌ها پرسید، اما حداقل وقت آن رسیده که اهالی فوتبال بدانند؛ کدام کمیته پنهان، قرار است سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب کند؟ مرتضی محصص، حمید استیلی، اکبر محمدی و میرشاد ماجدی اگر عضو کمیته فنی هستند، در حال حاضر در تایلند حضور دارند و قطعاً فعلاً امکان مشارکت در جلسه سرنوشت‌ساز انتخاب سرمربی را فعلاً پیدا نمی‌کنند.
ساکت و شکوری هم که عملاً و رسماً عضو کمیته فنی نبوده‌اند و مشخص نیست در این خصوص حق رأی دارند یا نه، هرچند در این وضعیت و با توجه به شواهد ممکن است همین گزینه‌ها پیش از این ویلموتس را انتخاب کرده باشند که نتیجه آن انتخاب هم مشخص شد. صوفی‌زاده و شیعی هم طبیعتاً متخصص یا مدعی انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نیستند. مشخص نیست در غبارآلودترین روزهای تاریخ فدراسیون فوتبال بالاخره سرنوشت نیمکت تیم ملی چگونه رقم خواهد خورد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین