تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
plusresetminus
حزب الله: مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ با اشاره به اجرای قانون جدید فیفا در قرارداد بازیکنان گفت: آنتونی استوکس با هر باشگاهی می تواند قرارداد ببندد.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۵۸
پرسپولیس می‌تواند با استوکس قرارداد ببندد/اجرای اتاق شیشه‌ای فیفا
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات فوتبال کشور درباره مشکلات به وجودآمده درباره عقد قرارداد برخی بازیکنان نظیر ارسلان مطهری با استقلال تهران، مهدی ترکمان با سپاهان اصفهان و ... که با شکایت باشگاه های نیم فصل اول خود روبرو شده اند اظهار داشت: خوشبختانه یکی از بهترین قوانینی که جای ان در فوتبال خالی بود ایجاد کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان بود. درباره این بازیکنان و برای اینکه قراردادشان در سازمان لیگ ثبت شود منتظر رای هستیم که طبق آنچه اطلاع دارم قرار است هفته آینده به شکایت باشگاه های فعلی بازیکنانی که دچار مشکلات در عقد قرارداد شده اند رسیدگی شود.
مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال درباره اینکه آیا پرسپولیس می تواند با آنتونی استوکس که با شکایت باشگاهی قبلی اش تراکتور روبروست قرارداد ببندد تصریح کرد: از لحاظ قوانین بین المللی هر باشگاهی در دنیا می تواند با استوکس قرارداد ببندد اما پرونده او در فیفا باز است و هر حکمی از سوی فیفا داده شود باید عمل کنیم.
وی درباره اینکه آیا محرومیت احتمالی استوکس منجر به محرومیت پرسپولیس هم می شود تاکید کرد: به دلیل اینکه خود باشگاه تراکتور در مکاتبه با سازمان لیگ، او را از لیست کنار گذاشته است باید بگویم مشکلی برای پرسپولیس وجود ندارد.
محمودزاده درباره تفاوت بین قراردادهایی که بازیکنان با باشگاه های لیگ برتری می بندند اما ارقام دیگری را در سازمان لیگ ثبت می کنند افزود: در فصول گذشته رقم های واقعی و آنچه در سازمان لیگ ثبت می شد تفاوت داشت ولی در یکی دو سال گذشته چنین چیزی نیست و یکسان شده است.
مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: قرارداد قابل استناد برای هرگونه جریمه، آنچه ثبت شده است اهمیت دارد. چیزی به اسم قرارداد داخلی نداریم. آنچه به سازمان لیگ ارسال شود بسیار صحیح است. مدارک و مستندات واقعی را می خواهیم. در گذشته مواردی در گذشته وجود داشت اما در این یکی دو سال موضوعش فرق دارد. من انکار نمی کنم که قراردادهای متفاوت داریم.
وی درباره دلایل فسخ یکطرفه قرارداد مربیان خارجی نظیر گابریل کالدرون و آندره استراماچونی با باشگاه های خود یادآور شد: آیین نامه نقل و انتقالات شامل حال مربیان و کادر فنی نمی شود. یک مربی با یک پیامک می تواند از باشگاه خود جدا شود. البته این موضوع به قرارداد مالی خود مربوط می شود که همان مربی باید برود.
محمودزاده درباره حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس تصریح کرد: اگر گل محمدی نمی توانست رضایتنامه شهرخودرو را جلب کند ممکن بود او با شکایت روبرو می شد. آنوقت مجبور می شد با توجه به قراردادش مبلغی بیشتر از رضایتنامه را پرداخت کند.
وی درباره اجرای قانون «اتاق شیشه ای» از سوی فیفا در قرارداد بازیکنان فوتبال باشگاهی کشور اظهار داشت: از فصل آینده باشگاه های فوتبال کشور طبق مکاتبه ای که با فیفا داشتیم اگر بازیکن زیر ۲۳ سال ترانسفر شود از ۱۲ سالگی اش باید حقوق آموزشی از باشگاه مقصد به مبدا واریز شود. از سال آینده هر باشگاهی باید شناسنامه فوتبالی بازیکنان را باید بدهند.
مسئول کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر افزود: قانونی به نام اتاق شیشه ای در فیفا آمده است که طبق آن بازیکن بالای ۲۳ سال هم باید پنج درصد از قرارداد کل خودش را به باشگاه های قبلی اش ذداده شود.
محمودزاده در پایان راجع به اینکه آیا باشگاه های استقلال تهران و پرسپولیس تا امروز موفق به کسب مجوز ثبت قرارداد بازیکنان خود شده اند تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس هنوز مجوز ثبت قرارداد خود را دریافت نکرده اند. اما در روزهای آینده می توانند با مراجعه به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مشکلات را حل کنند تا مجوز خود را دریافت کنند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین