تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تداوم توزیع کالاهای استراتژیک با ارز یارانه‌ای در سال ۹۹ خبر داد و گفت: نظارت دقیق دولت و دستگاه‌های متولی از دو نرخی شدن کالاهای اساسی در بازار جلوگیری می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۳۷
تداوم توزیع کالاهای استراتژیک با ارز یارانه‌ای در سال ۹۹؛ مردم نگران نباشند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسدالله عباسی اظهار داشت: توزیع کالاهای استراتژیک با ارز یارانه‌ای در سال 99 ادامه دارد اما در این میان از دولت و سایر دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم از دو نرخی شدن اقلام اساسی مورد نیاز مردم به هر نحو ممکن جلوگیری کرده تا زمینه برای فعالیت سوءاستفاده‌گران و اخلالگران ایجاد نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سال آینده نیز مطابق سال 98 اعتبارات بسیار خوبی جهت تأمین اقلام اساسی مردم توسط دولت و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته می‌شود عنوان کرد: به غیر از تأمین کالاهای استراتژیک موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که این اقلام باید با قیمت مصوب و عادلانه در بین مردم توزیع شود.

عباسی جلوگیری از ایجاد تفاوت‌ فاحش بین قیمت اولیه تأمین کالاهای اساسی با ارز یارانه‌ای و کالایی که نهایتاً در سطح بازار به مردم عرضه می‌شود را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: اگر قرار باشد مردم در سطح بازار مایحتاج و نیازهای اولیه خود را با چندین برابر قیمت تهیه کنند سیاست تأمین کالای اساسی شکست می‌خورد.

حمایت مجلس از تولید کالاهای استراتژیک وارداتی در داخل کشور

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس بر روی لزوم حمایت جدی از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه توافق داشته و بر روی عملی شدن آن تأکید ویژه‌ای دارند افزود: با توجه به موضوعات اشاره شده در همین‌ جا باید به همه مردم اعلام کند که هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی سال 99 وجود ندارد.

وی پیش‌بینی برای تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز آخر سال مردم تا پیش از تعطیلات نوروزی و تمهیداتی که دستگاه‌های متولی نظیر وزارت صمت در این مورد اندیشیده را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ذخیره‌سازی لازم برای ماه‌های پایانی سال انجام شده بنابراین کالاهای اساسی با قیمت مصوب در بازار مصرف توزیع می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرینی دستگاه‌هایی نظیر دیوان محاسبات، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی جهت برخورد با افرادی که قصد اخلالگری در بازار دارند را ضروری خواند و عنوان کرد: سال گذشته با توافق دولت و مجلس برای تأمین کالاهای اساسی 10 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جزئیات و مواد مختلف لایحه بودجه سال 99 هم‌اینک در کمیسیون تلفیق توسط نمایندگان در حال بحث و بررسی است خاطرنشان کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی و تورمی که به مردم وارد شد مجلس تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبارات حمایتی از اقشار و دهک‌های مختلف جامعه انجام می‌دهد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین