تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
plusresetminus
حزب الله:بارندگی های هرمزگان که از روز پنج شنبه گذشته(۱۹ دی ماه) آغاز و تا روز شنبه(۲۱ دی ماه) در برخی از نقاط هرمزگان ادامه داشت، همراه با خسارت و سیل به برخی از مناطق استان مانند شهرستان جاسک، بشاگرد و سیریک شده است. در برخی از نقاط هرمزگان چنان در محاصره سیل قرار گرفته اند که امداد رسانی و رساندن آذوقه های غذایی تنها با بالگرد امکان پذیر است.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۱۵
گزارشی از آخرین وضعیت مناطق سیل زده هرمزگان

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: به دنبال وقوع سیلاب در شرق هرمزگان و صدور دستور ویژه رئیس قوه قضائیه، امدادرسانی به مردم سیل زده شهرستان های بشاگرد و جاسک در حال انجام است.
علی صالحی صبح امروز(۲۵ دی ماه) در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جاسک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به منظور تعامل و هماهنگی همه جانبه مراجع قضایی با دستگاه‌های ذیربط به ویژه هلال احمر و نیروی انتظامی برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تأمین امنیت و آرامش خانواده‌های درگیر حادثه سیل در شرق استان هرمزگان، دستگاه قضایی استان با تشکیل کار گروه ویژه و بسیج تمامی امکانات در همان لحظات اولیه اقدام به مشارکت در روند امدادرسانی و صدور دستورات قضایی ویژه در این رابطه کرده است. 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه دستورات لازم به روسای حوزه‌های قضایی درگیر سیل به ویژه دو شهرستان جاسک و بشاگرد ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: با دستور قضایی و تصویب شورای تأمین شهرستان های جاسک و بشاگرد ، تمامی روستاهای درگیر سیل تخلیه شده و ساکنین آنها به اردوگاه های موقت منتقل شده اند.
وی همچنین از استمرار امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مسدود شدن راه های ارتباطی، سه فروند بالگرد هلال احمر، ارتش و سپاه در حال انجام عملیات امدادرسانی هوایی می باشند و قایق های تندرو سپاه نیز در مجاورت ساحل جاسک مستقر شده اند.
وی ضمن تأکید بر لزوم توزیع به موقع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: تا کنون بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر، بیش از ۸۵۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۲۰۰ شل آب معدنی جهت توزیع بین مناطق کوهستانی شهرستان جاسک شامل جگین بالا و روستاهای توابع، حوزه پرکوه،  نوگین، گیشدان و جانوری به وسیله بالگرد ارسال شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: جمع آوری اقلام ضروری و مایحتاج سیل زدگان با مشارکت خیرین و مردم تحت نظارت دادگستری شهرستان های جاسک و بشاگرد همچنان ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با هماهنگی و هم افزایی دستگاه قضایی استان و ادارات راهداری و برق و جمعیت هلال احمر، از مجموع ۴۸ روستای بدون برق  ۳۱ روستا برق دار شده اند و برق ۱۸ روستای دیگر به محض فروکش کردن رودخانه جگین وصل خواهد شد.
این مقام قضایی همچنین با اعلام اینکه دستورات لازم به نیروی انتظامی و بسیج به منظور حفظ امنیت و نظم عمومی در مناطق سیل زده داده شده است، اظهار کرد: تأکیدات لازم به اداره راهداری شهرستان جاسک جهت بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان و روستاهای هم جوار صورت گرفته  است تا ضمن ایمن سازی مسیرها در اسرع وقت، امکان تردد وسائط نقلیه فراهم شود.
صالحی در ادامه ضمن تذکر و هشدار جدی به دستگاه‌های مسئول، از آنان خواست با پیش بینی مسیرهای هدایت سیلاب و احداث و بازسازی استحکامات و سیل بندها برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، اقدامات بازدارنده را معمول داشته و همچنین تسهیلات، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار داده و به نیازمندی‌های آنان بطور جدی پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: دستگاه قضائی به طور جدی بر روند کمک رسانی به سیل زدگان و تحقق وعده‌های مسؤولین برای رفع مشکلات موجود نظارت خواهد کرد و هیچ گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی‌پذیرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد:دستگاه قضایی استان هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط در آماده باش کامل به سر می برد.

ارسال آب معدنی به مناطق سیل زده هرمزگان/دایر شدن آشپزخانه و نانوایی سیار در مناطق سیل زده
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات اقدامات امدادی به مناطق سیل زده استان هرمزگان پرداخت.
سردار اباذر سالاری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص رسیدگی به مناطق سیل زده هرمزگان، افزود: روز گذشته(۲۵ دی ماه) به همراه سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مناطق سیل زده بندر جاسک هرمزگان بازدید ک به عمل آمد.
وی اظهار کرد: پیش از بازید از این مناطق در جلسه ای با حضور فرماندار جاسک، مدیر عامل هلال احمر و سرداران سپاه، مقرر شد تمام امکانات استان برای خدمات رسانی به مناطق سیل زده مورد استفاده قرار گیرد.
سردار سالاری با اشاره به اینکه در این جلسه مصوب شد تا زمان بازگشایی راه های موصلاتی نیازهای اولیه شهروندان با استفاده از بالگرد سپاه، ارتش و هلال احمر به مناطق ارسال شود، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی راه های موصلاتی ماشین و ابزار آلات مورد نیاز از سراسر استان به این مناطق اعزام شده است و تا زمان وصل شدن آب مناطق سیل زده، گروه های جهادی آب معدنی به اندازه کافی به مناطق ارسال می کنند.
وی با بیان اینکه آشپزخانه و نانوایی سیار در مناطق سیل زده دایر شده و روزانه بیش از سه هزار دست غذای گرم تهیه و بین سیل زدگان توزیع خواهد شد، اظهار کرد: گروه های جهادی متشکل از پزشک و مشاور به این مناطق در حال اعزام مهستند و در صورت احساس نیاز بیمارستان صحرایی نیز برپا می شود.
سردار سالاری اظهار کرد: اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده از جمله لوازم گرمایشی، پتو، نان، خرما، تن ماهی، لوازم بهداشتی و دارو از روز گذشته به منطقه ارسال شده و ۶ محموله دیگر نیز در راه رسیدن به جاسک است تا به طور منظم و بر اساس نیاز هر منطقه در میان مردم توزیع شود.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: هلال احمر نیز در کنار گروه های جهادی بسیج به خدمات رسانی و تهیه بسته های غذایی و حمایتی نیز می پردازد و اداره برق استان نیز در اسرع وقت برق روستاهای سیل زده را به مرور وصل می کند.
وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های مهندسی سپاه امام سجاد (ع) نیز از روز گذشته در منطقه فعال شده‌اند، افزود: چند اکیپ مختلف از نیروی دریایی سپاه نیز وارد جاسک شده اند تا به برقراری راه‌ها و تخلیه گل و لای ناشی از ورود سیلاب به روستاها و منازل مردم کمک کنند.
سردار سالاری عنوان کرد: ۳۰۰ پاسدار نیز از روزهای گذشته در منطقه در حال خدمت رسانی به مردم هستند و نیروهای بیشتری نیز از امروز راهی مناطق روستایی جاسک و بشاگرد می‌شوند تا به مردم کمک کنند.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به اینکه امکانات سپاه‌های شهرستانی از همان ساعات اولیه وقوع سیل در خدمت مردم قرار گرفته است، افزود: واحدهای مختلفی از بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نیز بعد از جمع‌بندی دقیق مشکلات و نیازها به منطقه اعزام خواهند شد تا به مردم در ایجاد شرایط مناسب برای زندگی کمک کنند.

آسیب دیدن یک هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سیل اخیر هرمزگان
 مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از آسیب دیدن حدود یک هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سیل اخیر خبر داد.
علی الهیاری روز گذشته(۲۵ دی ماه) در حاشیه بازدید میدانی از مناطق سیل زده استان هرمزگان، گفت: تعداد ۲۷۸ خانوار آسیب دیده از سیلاب در مناطق لیردف و گابریک شهرستان جاسک و ۷۳۷ خانوار در مناطق گافر و پارامون شهرستان بشاگرد هستند.
وی افزود: بیش از هزار دانش آموز سیل زده در شهرستان جاسک در سیل اخیر کتاب‌ها و لوازم التحریر خود را از دست داده اند و نیازمند یاری نیکوکاران هستند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در ماه‌های دی و بهمن مستمری مددجویان در مناطقی که با سیل و آبگرفتگی مواجه شده اند، دو برابر پرداخت می‌شود.
الهیاری ادامه داد: در پی حادثه سیل اخیر تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی مددجویان به شکل صد در صد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آبگرفتگی شدید شده است به گونه‌ای که لوازم ضروری زندگی این خانوارها از بین رفته است.
وی بیان کرد: کمیته امداد در مرحله نخست بسته‌های حمایتی شامل آب معدنی، سبد مواد غذایی و پتو بین خانواده‌های سیل زده در شهرستان جاسک و بشاگرد توزیع کرده است.
الهیاری از آغاز پویش هموطن خانه ات را دوباره می‌سازیم در استان خبر داد و گفت: مردم نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های خود به خانواده‌های سیل‎زده هرمزگان را از طریق شماره گیری کد #۰۷۶*۸۸۷۷* یا از طریق واریز وجوهات خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ کمیته امداد نزد بانک ملی واریز کنند.
استاندار هرمزگان برای بازدید از مناطق سیل زده در شرق هرمزگان وارد شهرستان جاسک شد 
فریدون همتی استاندار هرمزگان، شامگاه سه‌شنبه(۲۴ دی ماه) به منظور بازدید میدانی از روستاها و مناطق سیل زده در شرق استان هرمزگان، وارد شهرستان جاسک شد.
استاندار هرمزگان در این بازدید، روند ارائه خدمات و امداد رسانی در مناطق سیل زده را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در این سفر، جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست دکتر همتی استاندار هرمزگان، برگزار می‌شود.

اطلاعیه جمعیت هلال احمر
جمعیت هلال احمر هرمزگان استان هرمزگان آماده جمع آوری کمک‌های مردم برای کمک به هموطنان درگیر سیل شرق استان است.
بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد همه بانک‌ها و یا شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴ نزد بانک ملت واریز کنند.
همچنین مردم می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۱۲* از طریق تلفن همراه خود هموطنان سیل زده را یاری کنند.
پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی و اداره‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی هموطنان هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین