تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
plusresetminus
حزب الله:وزیر امور خارجه سابق آمریکا برجام را قدرتمندترین، شفاف ترین و بهترین توافق هسته‌ای دنیا دانسته و تاکید کرد که اروپا نباید اجازه دهد یک دروغگو (ترامپ) این توافق را نابود کند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۰۳
جان کری: اروپا نباید تسلیم فشارهای آمریکا برای لغو برجام شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "جان کری"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفتگو با "آر ان دی" آلمان از کشورهای اروپایی درخواست کرد که با وجود مخالف آمریکا به توافق هسته ای با ایران پایبند باشند.
وی تاکید کرد که برجام، قدرتمندترین، شفاف ترین و بهترین قرارداد هسته ای در دنیا است و در این باره گفت: ما نباید اجازه دهیم که یک دروغگو (ترامپ) آن را نابود کند.
این سیاستمدار دموکرات آمریکایی، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا را مسئول تشدید تنش ها در خاورمیانه ارزیابی کرده و گفت: "خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از برجام در ماه می سال 2018 یک تحول بسیار خطرناک را ایجاد کرد. همه آنچه که در هفته های اخیر اتفاق افتاده است قابل پیش بینی بود."

وی افزود: "اروپایی ها باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا این توافق را نجات دهند. این مهم است که اروپا در این راستا رهبری را بر عهده گیرد. این قاره کهن نباید در برابر فشارهای آمریکا سر خم کند و مرعوب تهدیدهای واشنگتن در اعمال تحریم های بیشتر شود."
کری همچنین گفت: "اگر دونالد ترامپ، مهم ترین متحدین ما را مجازات کند سریعا قیام گسترده ای در عرصه سیاسی آمریکا رخ خواهد داد."
جان کری در بخش دیگری از گفتگو با این رسانه آلمانی تاکید کرد: "ما به برجام نیاز داریم."
وی همچنین انتقاد شدیدی به ترور سردار سلیمانی توسط ترامپ وارد کرده و اظهار داشت: "ترامپ این تصمیم را در ژوئن گذشته اتخاذ کرده بود؛ حالا وی روی این مسئله سرپوش می گذارد. دنیا نباید با این دروغگویی ها در آستانه جنگ قرار گیرد."
ترامپ ادعا می کند که سردار سلیمانی حمله به سفارتخانه های آمریکا را در دستور کار داشته و از این رو ترور وی درست بوده است، اما مارک اسپر، وزیر دفاع او این اظهارات ترامپ را رد کرده و اظهار داشته است که هیچ دلیل و مدرکی در این باره وجود ندارد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین