تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
plusresetminus
حزب الله:برف که می‌بارد انسان‌ها چند دسته می‌شوند، دسته‌ای دنبال سر پناهی گرم و نرم می‌گردند، دسته دیگر از خانه بیرون نمی‌آیند و دسته آخر آنهایی هستند که بساط تفریح برفی خود را مهیا می‌کنند. در این بین گروهی اسکی کردن با تجهیزات چند میلیونی را دوست دارند اما وقتی نمی‌توانند از پس مخارج آن برآیند، سر خوردن روی همان تیوب‌های وصله خورده را ترجیح می‌دهند که البته خیلی وقت‌ها هم پایان خوشی ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۵۵۰
از تیوب‌سواری چند هزار تومانی تا اسکی‌بازی چند میلیونی!

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با توجه به علاقه بخش زیادی از جامعه به بازی‌های برفی، زمانی موضوع همگانی کردن اسکی با ایجاد شرایط خاص برای اقشار مختلف هم مطرح بود اما این ورزش به دلیل هزینه‌های زیاد، در کنار دیگر رشته‌های لوکس و گران قیمت قرار می‌گیرد، این وضعیت در سال‌های اخیر تا حدی پیش رفته که حتی بسیاری از اسکی‌بازان سال‌های گذشته هم دیگر نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن برآیند.
این چیزی است که نائب رئیس هیئت اسکی استان البرز هم بر آن صحه گذاشته و می‌گوید: یک اسکی‌باز برای شرکت در یک مسابقه در حال حاضر باید حدود ۵۰ میلیون تومان فقط برای بخشی از تجهیزات هزینه کند.
هزینه تجهیزات اسکی چند برابر شده است
فاطمه طبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تلاش هیئت برای توسعه ورزش‌ها و سرگرمی‌های زمستانی در استان گفت: در بخش همگانی، هیئت اسکی  با برگزاری جشنواره‌ها  در طول فصل اسکی و اطلاع رسانی در سطح شهر، مشوق ورزش‌دوستان بوده و تلاش کرده زمینه آشنایی شهروندان با این ورزش مفرح را فراهم کند. این جشنواره‌ها در قالب برگزاری روز جهانی برف، جشنواره استعدادیابی و جشنواره آدم برفی است.
وی در ادامه در مورد ورزش قهرمانی و جایگاه البرز در بخش ورزش‌های زمستانی  افزود: استان البرز همواره جزو استان‌های قهرمان پرور بوده و اولین استانی است که در هر پنج رشته ورزش اسکی ( آلپاین، اسنوبرد، چمن، صحرانوری و اسکی کوهستان) فعال است.
طبری در ادامه در مورد هزینه های این ورزش گفت: اسکی همواره جزو ورزش‌های پر هزینه بوده اما در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز این مشکل چند برابر شده است.
واردات لوازم اسکی ممنوع است
طبری ادامه داد: متاسفانه لوازم اسکی در داخل تولید نمی‌شود و از این بدتر اینکه واردات آن نیز ممنوع است، حال تصور کنید با این قیمت ارز نیز نمی‌توان لوازم تهیه کرد و این امر همه علاقه‌مندان به این ورزش را با مشکل مواجه کرده است.
وی راه حل این مشکل را ورود وزارت ورزش به حوزه تجهیزات اسکی عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش می‌تواند واردات لوازم اسکی به کشور را تسهیل کند.
نائب رئیس هیئت اسکی البرز در خصوص هزینه ورزش اسکی هم خاطرنشان کرد: قیمت تقریبی لوازم اسکی برای اسکی بازان معمولی که شامل کفش، اسکی و باتوم می‌شود تقریبا از هفت میلیون تومان به بالاست.
وی ادامه داد: البته امکان اجاره تجهیزات هم وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند این لوازم را به صورت اجاره در اختیار داشته باشند که نرخ تقریبی اجاره لوازم از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است.
قهرمانان اسکی توان خرید تجهیزات ندارند
وی با ابراز نگرانی از نبود لوازم اسکی و قیمت بالای تجهیزات و اثر منفی آن بر ورزش قهرمانی در این رشته افزود:  متاسفانه اگر تغییری در ممنوعیت ورود لوازم صورت نگیرد و قیمت‌ها به همین منوال پیش برود دیگر  قهرمانان این رشته توان خرید لوازم را نخواهند داشت.
طبری افزود: به عنوان نمونه برای یک اسکی‌باز برای مسابقه در رشته آلپاین حداقل باید سه جفت اسکی داشته باشد، هر جفت اسکی در حال حاضر ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد. این تنها بخش کوچکی از هزینه‌ها است.
استعدادهای اسکی در حال از دست رفتن هستند
 طبری از مسئولین ورزش خواست برای حفظ این ورزش با فدراسیون اسکی همکاری و حداقل، لوازم قهرمانان را با ارز دولتی وارد کند تا فدراسیون  این لوازم را در اختیار ورزشکاران قرار دهد. این حداقل کاری است که می‌توان در قبال این ورزشکاران مستعد انجام داد.
وی در پایان بابیان اینکه استان البرز به خصوص روستای ولایت رود (روستای نزدیک پیست دیزین) سرشار از استعدادهای برتر در تمامی رشته‌های اسکی است گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود ورزش اسکی استعدادهای خود را از دست خواهد داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین