تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) گفت، هنوز بسیار زود است که از احیای گفت‌وگوهای به بن‌بست ‌رسیده میان ایالات متحده و کره‌شمالی ناامید شد و پیونگ‌یانگ هنوز باب مذاکرات بیشتر را نبسته است. او افزود همکاری بین دو کره هم می‌تواند مسیر لغو تحریم‌ها را هموار کند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۵۴۹
کره‌جنوبی: پیونگ‌یانگ همچنان مایل به گفت‌وگو با آمریکاست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت نامه اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی نشانه خوبی بود که تاکیدی بر تعهد او به مذاکرات است. این اظهارات مون در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ آبی ریاست جمهوری کره‌جنوبی مطرح شد.
مون گفت: برخی نگران آغاز دور جدیدی از تحریکات درست در زمان تولد رئیس کیم بودند. در عوض، رئیس‌جمهور ترامپ از ارسال پیام تبریک تولد برای تاکید بر تمایلش به مذاکرات بهره برد. ایده فوق‌العاده‌ای بود.
روز جمعه یک مقام کره‌جنوبی گفت که ترامپ از کشور او خواسته است تا پیام‌های تولد به کره‌شمالی بفرستد. در همین حال کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای گفت که نامه‌ای از ترامپ دریافت کرده و کره‌جنوبی را بابت تلاش برای "دخالت" در روابط آمریکا-کره‌شمالی مورد تمسخر قرار داد.
رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز تاکید کرد: کره‌شمالی با بیان اینکه تنها زمانی به مذاکرات باز می‌گردد که درخواست‌هایش پذیرفته شده باشد، روشن ساخت که باب گفت‌وگو را نبسته است. مذاکرات آمریکا – کره‌شمالی اکنون در حالت فعال به سر نمی‌برند اما می‌خواهم بگویم که این دو رهبر، رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس کیم، همچنان به یکدیگر اعتماد دارند و به تلاش‌هایشان ادامه می‌دهند.   
کره‌جنوبی همزمان با توقف گفت‌وگوها میان آمریکا و کره‌شمالی به طور چشمگیری به حاشیه رانده شده است. مون در پیامی به مناسبت آغاز سال نوی میلادی گفت عمیقا به راه‌هایی برای ارتقای روابط با کره‌شمالی نیاز است.
مون در پاسخ به خبرگزاری رویترز که سؤال کرد که آیا کره‌جنوبی به دنبال بازگشایی مبادلات با کره‌شمالی به طور مستقل از ایالات متحده است، گفت برای دستیابی به موفقیت در زمان بن‌بست گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای نیاز به کشف "ایده جدید" است.
او افزود: اگر همکاری بین کره‌ای تا حد امکان گسترش یابد، نه تنها قادر خواهد بود مذاکرات کره‌شمالی-آمریکا را تسریع کند بلکه پشتیبانی بین‌المللی برای برداشته شدن جزئی یا معافیت از تحریم‌ها در صورت لزوم به دست می‌آید.
مون گفت گام‌هایی وجود دارد که دو کره می‌توانند انجام دهند و شامل این محدودیت‌ها نمی‌شود. او گفت: اول از همه، ما می‌توانیم در مناطق مرزی همکاری کنیم و می‌توانیم گردشگری انفرادی را از سر بگیریم. این امر می‌تواند با وجود تحریم‌های بین‌المللی ادامه یابد. دو کره می‌تواند برای المپیک‌های تابستانی امسال در توکیو یک تیم مشترک اعزام کنند و به دنبال میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ باشند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین