تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله:نخست‌وزیر کانادا می‌گوید ترجیح می‌داد آمریکا قبل از شهادت سردار سلیمانی، متحدان خود را در جریان قرار می‌داد و اینکه اگر تنش‌های اخیر منطقه نبود؛ سرنشینان هواپیمای اوکراینی قربانی نمی‌شدند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۵۲۴
ترودو: سقوط هواپیمای اوکراینی معلول تنش‌های اخیر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در مصاحبه با «گلوبال نیوز تی‌وی» تنش‌زایی در منطقه را عامل اصلی قربانی شدن مسافران هواپیمای اوکراینی تلقی کرد که هفته گذشته در آسمان ایران دچار سانحه شد.
وی در این باره گفت: اگر تنشی نبود؛ اگر تنش‌های اخیر منطقه نبود، اتباع کانادایی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند.
ترودو همچنین با لحنی شاکیانه گفت قطعاً ترجیح می‌داد از قبل در جریان قصد آمریکا برای اقدام علیه سردار سلیمانی قرار بگیرد حال آنکه چنین اتفاقی نیفتاد.
وی در این باره گفت: آمریکا تصمیم‌های خود را می‌گیرد. ما تلاش می‌کنیم در زمینه مسائل مهم مانند یک جامعه بین‌المللی رفتار کنیم. اما گاهی برخی کشورها بی‌آنکه متحدانشان را در جریان بگذارند؛ اقداماتی انجام می‌دهند.
گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته، در حالی که جو منطقه به دلیل اقدام خصمانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ملتهب بود؛ هواپیمای مسافربری اوکراین که اغلب سرنشینان آن را اتباع ایرانی-کانادایی تشکیل می‌دادند؛ به واسطه خطای انسانی، هدف موشک پدافند هوایی ایران قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۷۶ نفر به شهادت رسیدند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین