کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار نماینده ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

تسنیم , 24 دی 1398 ساعت 9:21

حزب الله:نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به برجام گفت‌وگو کردند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به برجام گفت‌وگو کردند.
در این دیدار، همچنین همکاری‌ها و روابط ایران و آژانس در سال جدید میلادی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این دیدار در حالی انجام شد که ایران به دنبال خروج یکجانبه و برخلاف مقررات بین المللی آمریکا از برجام، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی ایران، گام‌های کاهش تعهدات خود را در بازه زمانی 60 روزه آغاز کرد.
بر این اساس، ایران 15 دی‌ماه جاری با صدور بیانیه‌ای، گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.
بر اساس این بیانیه، در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.


کد مطلب: 216523

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216523/دیدار-نماینده-ایران-مدیرکل-آژانس-بین-المللی-انرژی-اتمی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com