تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
plusresetminus
حزب الله:رئیس قوه قضاییه گفت: باید گریبان رئیس جمهوری آمریکا گرفته شود و این شخص باید در یک دادگاه عادلانه بین المللی محاکمه شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۵۰۸
رئیس جمهور تروریست آمریکا باید محاکمه شود/ اجرای عدالت در رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام و المسلمین  سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه شهادت سردار رشید و سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی قلب همه مردم مسلمان و آزادیخواه را جریحه دار کرد، این اقدام تروریستی آمریکا را نقض بی سابقه موازین و کنوانسیون‌های بین المللی دانست و تصریح کرد: از آنجا که سردار شهید سپهبد سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و حمایت از مظلومان بود، قطعا اقدام آمریکا در به شهادت رساندن ایشان قابل تعقیب است و مجامع حقوقی جهان باید این نقض آشکار قوانین بین المللی را فریاد بزنند، زیرا در غیر این صورت، جلوی سایر اقدامات ناقض موازین بین المللی را نمی‌توان گرفت.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم همکاری ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و سایر بخش‌ها برای پیگیری این اقدام، افزود: باید گریبان رئیس جمهوری آمریکا به عنوان اولین متهم این اقدام تروریستی گرفته شود و مورد تعقیب قرار گیرد. این شخص باید در یک دادگاه عادلانه بین المللی محاکمه شود و قطعا وجدان‌های بیدار در جهان، امت اسلامی، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های مسئول، این موضوع را رها نخواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی با اشاره به تشییع شکوهمند و میلیونی پیکر سرداران مقاومت در ایران و عراق، این رویداد را حرکتی شگفت انگیز و غیرقابل پیش بینی توصیف کرد و با بیان اینکه امروز نفرت عمیق نسبت به آمریکایی‌ها در جهان اسلام بی سابقه است، افزود: من به عنوان یکی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی، خاضعانه و متواضعانه از حضور با شکوه مردم عزیز ایران و عراق در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت تقدیر و تشکر می‌کنم و از سویدای دل قدردان این حماسه ماندگار که نماد ابراز تنفر از آمریکا و وفاداری نسبت به ارزش‌های اسلامی و همچنین حمایت از مقاومت بود، هستم.
رئیس قوه قضاییه در ادامه، پاسخ موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی را دقیق، قدرتمندانه و حکیمانه دانست و با بیان اینکه چنین اقدامی علیه منافع آمریکا در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، اظهار کرد: آنچه در این قضیه که به ماشین جنگی دشمن لطمه وارد کرد اهمیت دارد، این است که هیمنه نظامی آمریکا هدف قرار گرفت و از این جهت باید از همه فرماندهان و نیرو‌هایی که در این عملیات شرکت داشتند، تشکر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی ادامه داد: البته این سیلی سپاه، پایان کار نیست و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند، مساله مهم، اساسی و راهبردی، خروج آمریکایی‌ها از منطقه است و ما قطعا این موضوع را مجدانه دنبال می‌کنیم تا شرارت آن‌ها در منطقه خاتمه یابد و با بازگشت به خانه شان، کشور‌های منطقه بتوانند در مورد امنیت و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، سقوط پرواز ۷۵۲ تهران – کی یف را اتفاقی ناگوار و غم انگیز دانست و با بیان اینکه حقیقتا غم بزرگی بر دل همه مردم و مسئولان نشست، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم این حادثه، مساله حقوقی آن است که باید دنبال شود؛ لذا همه مردم عزیز مطمئن باشند که تمامی حقوق مادی و معنوی جان باختگان و خانواده‌های این عزیزان، به صورت کامل استیفا خواهد شد و اراده نظام نیز بر این استوار است.
حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی، رسیدگی قضایی به این حادثه را یکی دیگر از ابعاد مهم آن برشمرد و ادامه داد: رسیدگی‌های ابتدایی در کمیسیون‌های تخصصی و فنی انجام شد، زیرا این حادثه، ابعاد فنی پیچیده‌ای دارد که باید مورد توجه باشد. ادامه بررسی‌ها را به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح واگذار کردیم که این سازمان نیز با بهره مندی از قضات برجسته و همچنین استفاده از کارشناسان متبحر به پرونده رسیدگی می‌کند و مردم عزیز ما اطمینان داشته باشند که تاکید ما، اجرای عدالت در این خصوص بدون هیچگونه ملاحظه‌ای است.
رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این میان، متاسفانه آمریکا و برخی همدستان آن در عملیات ترور سرداران مقاومت که از سیلی سپاه آسیب شدیدی دیده اند، به دنبال ایجاد فضایی برای سوءاستفاده از خون پاک عزیزان ما در حادثه سقوط هواپیما هستند، اما باید بدانند که امروز جانباختگان این حادثه، عزیزان این ملتند و جایگاه خانواده هایشان برای همه مسئولان و مردم بسیار محترم است و مسئولان نیز به دنبال استیفای حقوق آن‌ها هستند؛ لذا اجازه موج سواری و سوءاستفاده از خون قربانیان این حادثه تلخ را به هیچکس نخواهیم داد.
حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی با بیان اینکه امروز آمریکا، انگلیس و کشور‌هایی که نفرت عمومی از خود را دیده اند به دنبال جبران آبروی از دست رفته هستند، خط قرمز ملت ایران را امنیت کشور دانست و هشدار داد: عوامل آمریکا و کشور‌های بیگانه اگر بخواهند با بهانه قرار دادن موضوعی که بیش و پیش از هر کس مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است، افکار عمومی را مشوش کنند و سوار بر موج شوند، مطمئن باشند ملت به آن‌ها اجازه این کار را نخواهد داد و نیرو‌های امنیتی و انتظامی نیز این موضوع را دنبال می‌کنند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: امروز سپاه بیش از هر مجموعه‌ای به دنبال کشف حقیقت در این حادثه است و همانگونه که همه مشاهده کردند، فرماندهان عالی سپاه که شجاعانه مقابل دشمن می‌ایستند، متواضعانه و خاضعانه به پیشگاه ملت گزارش دادند و بر این مبنا می‌توان آنان را مصداق «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» دانست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه این شفافیت و تواضع در گزارش دهی در کنار ایستادگی و شجاعت مقابل دشمن، مورد تقدیر جامعه است، افزود: امروز نباید اجازه داد که دشمنان از این فضا سوءاستفاده کنند. مردم عزیز ما تردید نداشته باشند که با ماموریت مقام معظم رهبری به ستاد کل نیرو‌های مسلح و پیگیری‌های قضایی موضوع، ابعاد این حادثه روشن خواهد شد و ما بار دیگر از خداوند می‌خواهیم که به خانواده‌های داغدیده، صبر و اجر بدهد و همه ما نیز در غم این عزیزان شریک هستیم.
براساس این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گزارشی از بررسی‌های اولیه درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ارائه کرد و در ادامه پس از اظهارات برخی مسئولان قضایی، مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین