تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
plusresetminus
حزب الله:خواندن برخی نکات قابل توجه در میان آثار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خالی از لطف نیست.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۴۹۵
ناگفته‌هایی درباره فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پس از اعلام اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو و سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر، شاهد نکات ویژه‌ای در میان متقاضیان هستیم که در این گزارش به آنها اشاره شده است:
*حضور چهار فیلم اولی «روز صفر» سعید ملکان، «پوست» برادران ارک، «آن شب» کورش آهاری و «شنای پروانه» محمد کارت در بخش سودای سیمرغ را می‌توان به عنوان یکی از اتفاقات مثبت جشنواره امسال برشمرد.
* جواد عزتی که یکی از پول سازترین بازیگران سینمای ایران در سال‌های اخیر است، پرکارترین بازیگر بخش اصلی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر است؛ او امسال با حضور در پنج فیلم «مغز استخوان» اثر حمیدرضا قربانی، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد و «آتابای» نیکی کریمی به جشنواره فجر می‌آید.
*اتفاق دیگر حضور بهروز شعیبی در فجر ۳۸ به عنوان کارگردان با فیلم «روز بلوا» و به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی «مغز استخوان» است.
* فیلم‌های جشنواره امسال از برخی کارگردانان در عرصه بازیگری هم بهره برده اند؛ مهران مدیری و سعید آقاخانی از مهمترین چهره‌های این بخش هستند.
*مورد قابل توجه بعدی این است که سعید ملکان با اولین فیلم بلند سینمایی خود در مقام کارگردانی «روز صفر» در جشنواره حضور دارد؛ از سویی او در کنار سعید سعدی یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی بهمن فرشباف است. البته نام ملکان به عنوان یکی از تهیه کنندگان «تومان» در لیست اعلامی جشنواره فیلم فجر نیست، اما اگر اخبار‌ تولیدی ماه‌های قبل این فیلم را رصد کنید، می‌توانید به این موضوع پی ببرید.
*امسال در بخش سودای سیمرغ فقط یک کارگردان زن و آن هم نیکی کریمی با فیلم «آتابای» دیده می‌شود و بخش نگاه نو هم بدون کارگردان زن پیش می‌رود.
*تنها فیلم کمدی این دوره از جشنواره «خوب بد جلف: ارتش سری» پیمان قاسم خانی است که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.
*دیگر استثنای این دوره فجر هادی حجازی فر است؛ او در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نه تنها در دو فیلم «دوزیست» برزو نیک نژاد و «آتابای» نیکی کریمی بازی می‌کند که فیلمنامه این فیلم را هم نوشته است.
*برادران ارک هم با «پوست» قدم در وادی ترس و وحشت گذاشته اند و این یعنی تنها اثر این دوره که در ژانری نادر در سینمای ایران تولید شده است.
* فیلم «ریست» هم به کارگردانی محمدرضا لطفی تنها اثر سیاه و سفید جشنواره فجر امسال است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین