تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
plusresetminus
حزب الله:سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با تلاش و بهره گیری از سیستم های نوین تلاش می کند مصرف آبِ شرب در فضای‌ سبز را به حداقل برساند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۴۸۳
کاهش سرانه مصرف آب برای فضای سبز
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیمان بضاعتی پور در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی احداث دومین تصفیه خانه محلی در منطقه مهرویلا، اظهار داشت: با توجه به وجود بحران آب در کشور و پیرو یکی از هدف گذاری های کلان سازمان طی سال جاری در زمینه مدیریت منابع آب آبیاری فضای سبز، احداث این تصفیه خانه محلی اجرایی شد.
وی با بیان اینکه آب عنصر اصلی بقا و موجودیت فضاهای سبز شهری است، گفت: دومین تصفیه خانه محلی در کرج با هدف تامین آب خام پایدار فضای سبز، حذف آب شرب و برداشت از سفره های زیر زمینی آب در منطقه مهر ویلا احداث شد که به موجب آن آبِ مصرفی هزار متر مکعب در شبانه روز با روش IFS (لجن فعال با فرایند رشد چسبیده با بستر ثابت) که یکی از روش های بیولوژیکی تصفیه فاضلاب است تامین می شود.
این مسئول توضیح داد: با توجه به این که سیستم تصفیه فاضلاب به روش IFAS نسبت به سیستم‌های قدیمی و متعارف به فضا و زمان کمتری نسبت به سیستم متعارف نیاز دارد این روش مقرون به صرفه و بهینه است و در مصرف آب آبیاری فضای سبز به نحو مطلوبی صرفه جویی می شود.
رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با اشاره به راه اندازی و بهره برداری از ۴ ایستگاه پکیج های تصفیه فاضلاب سرویس های بهداشتی در پارک های این کلانشهر خاطرنشان کرد: این سازمان در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از فعالیت‌های ستادی و عملیاتی را در بخش کاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز شهر کرج انجام داده و با تلاش و بهره گیری از سیستم های نوین تلاش می کند مصرف آب شرب در فضای‌ سبز را نیز به حداقل برساند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین