تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
plusresetminus
حزب الله:وزیر امورخارجه اسبق آمریکا مدعی شد توافق هسته‌ای ایران قدرتمندترین شفاف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین توافق بر روی زمین است.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۴۷۹
جان کری: برجام قدرتمندترین و شفاف‌ترین توافق بر روی زمین است!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز، جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری مدعی شد توافق هسته‌ای ایران (برجام) قدرتمندترین، شفاف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین توافق بر روی زمین است.
مجری شبکه سی‌بی‌اس نیوز از جان کری پرسید: «همانطور که می‌دانید موضوع ایران در صدر موضوعات قرار دارد. جو بایدن اعلام کرده است در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری توافق هسته‌ای را احیاء خواهد کرد؛ نظر شما چیست؟»
جان کری پاسخ داد: «جو بایدن این موضوع را تشخیص می‌دهد و می‌داند که بازگشت به جایی که بودیم کافی نیست، زیرا وضعیت تغییر پیدا کرده است. مطالب جدیدی در سه سال و نیم گذشته اضافه شده اند. جو بایدن می‌داند که ما باید مطمئن باشیم که تمامی موارد را در توافق تحت نظر داشته باشیم.»
وی افزود: «واقعیت این است که فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه همچنان تلاش می‌کنند که توافق را حفظ کنند، زیرا این موضوع را تشخیص داده‌اند که توافق هسته‌ای قدرتمندترین، شفاف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین توافق بر روی زمین است.»
رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت که به طور یکجانبه به تمامی متحدانمان بی‌توجهی کند و از توافق خارج شود.
مجری پرسید: «رئیس‌جمهور ترامپ در پیامی توئیتری از دولتی که شما وزیر خارجه اش بودید به خاطر کمک به فراهم کردن پول برای سپاه انتقاد کرد، نظر شما چیست؟»
جان کری گفت: «آنچه که من واقعا باید بگویم این است که شما یک کارشناس هستید. شما می‌دانید که توئیت رئیس‌جمهور دروغ است. رئیس‌جمهور امروز این توئیت را منتشر کرد، زیرا می‌دانست من امروز در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کنم و این سوال در جایی از من پرسیده خواهد شد. معتقدم باید شما و رسانه‌ها بگویید که این یک دروغ است.»
جان کری افزود: «آن‌ها (ایرانی‌ها) ۱۵۰ میلیارد دلار دریافت نکردند. من به طور شفاف باید بگویم که مقداری از پول بودجه ایران برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. هیچ جای تعجبی وجود ندارد. شاید رئیس جمهور ترامپ مطلبی در این رابطه نمی‌داند، اما واقعیت این است که نهاد اطلاعات دفاعی خود او (ترامپ) در سال ۲۰۱۷ در کنگره شهادت داد که مقادیر کمی پول به دست سپاه می‌رسد.»
جان کری ادامه داد: «بیشتر پول به اقتصاد ایران وارد شد و این دقیقا همان حرفی است که من زده ام؛ بنابراین سپاه در گرفتن پول مشکلی ندارد. واقعیت این است که آنچه که دونالد ترامپ می‌گوید که آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار گرفته اند یک دروغ است.»
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: «ترامپ می‌گوید که تمامی این پول به آن‌ها (سپاه) پرداخت شده است. این کار نشده است. نهاد اطلاعات دفاعی وی می‌گوید که بیشتر پول به اقتصاد کشور وارد شده است. ما باید سوالات درباره دروغ‌های دونالد ترامپ را متوقف کنیم و به واقعیت‌ها بپردازیم. واقعیت این است. بیشتر این پول وارد اقتصاد ایران شد، اما آن‌ها (دولت ترامپ) می‌گویند که برای تامین مالی سپاه استفاده شده است.»
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین