تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
plusresetminus
حزب الله:هزاران تن از معترضان با در دست داشتن پرچم اسکاتلند در گلاسگو به خیابان‌ها آمدند و خواستار استقلال اسکاتلند از بریتانیا شدند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۴۱۵
تجمع هزاران معترض در گلاسگو برای استقلال اسکاتلند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ معترضان اسکاتلندی از پارک کلوینگراو حرکتشان را آغاز کردند و به سمت پارک گلاسگو گرین رفتند.
همزمان با اینکه هزاران معترض با صدای طبل‌ها حرکت می‌کردند، برخی از فعالان بنرهایی با نوشته "به حاکمیت لندن پایان دهید" و "توری (محافظه‌کار) پست بیرون" سر دادند و یک معترض هم تی‌شرت با نوشته توهین‌آمیز خطاب به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا به تن داشت.
سازمان‌دهندگان این اعتراضات موسوم به "همگی زیر یک پرچم" خودشان را به عنوان "گروه فشار مردمی برای استقلال اسکاتلند" معرفی می‌کنند. آن‌ها قصد داشتند بعد از راهپیمایی در این پارک هم تجمعی برگزار کنند که به دلیل شرایط جوی نامناسب، این برنامه لغو شد.
با این حال برخی از حامیان جدایی‌طلب در سراسر این کشور زیر باد و باران ماندند و به تجمع در گلاسگو ادامه دادند. براساس برآورد شورای شهر گلاسگو حدود ۱۰۰ هزار تن در این مراسم شرکت کردند. گروه "همگی زیر یک پرچم" بعدا در پیامی توییتری تعداد مشارکت‌کنندگان را حدود ۸۰ هزار تن اعلام کرد.
تجمع کوچکی از معترضان اتحادطلب هم شنبه در خیابان‌های گلاسگو برگزار شد. پلیس پیش از آن درباره "اختلال مهم و بسته شدن موقت جاده" در نتیجه این راهپیمایی هشدار داده بود. این معترضان پرچم‌های اتحادیه اروپا و بنرهایی با نوشته "آری" به همراه داشتند.
نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند دسامبر ۲۰۱۹ در پیامی خطاب به بوریس جانسون خواستار اجرای فرمان "بخش ۳۰" شد؛ این فرمان به پارلمان اسکاتلند اجازه می‌دهد تا دومین رفراندوم استقلال اسکاتلند را برگزار کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین