کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«ویلموتس باید پولمان را پس بدهد»

واکنش فدراسیون فوتبال به انتخاب امیر قلعه‌نویی و مذاکره با برانکو

مهر , 22 دی 1398 ساعت 10:30

حزب الله:
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ضمن دفاع از انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی، به انتخاب جانشین وی و امیر قلعه نویی واکنش نشان داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ابراهیم شکوری درباره اینکه گفته می‌شود امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است، گفت: هنوز سرمربی تیم ملی را انتخاب نکرده ایم و در حال گفتگو با گزینه‌ها هستیم. ما گزینه‌های داخلی و خارجی داریم ولی باتوجه به شرایط در حال بررسی هستیم که کدام گزینه می‌تواند به فوتبالمان کمک کند. باید تحریم‌ها و مسائل مختلف را در نظر داشته باشیم.
در قرارداد ویلموتس تحریم‌ها دیده شده بود
وی در خصوص اینکه ایران قبلاً هم تحریم بود ولی مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، یادآور شد: در قرارداد قبلی هم آقای تاج این را گنجانده بود که برای پرداخت‌ها دچار تحریم هستیم.
با درخواست فسخ ویلموتس موافقت نکردیم
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا با این تفاسیر ویلموتس قراردادش را فسخ کرد؟ خاطرنشان ساخت: چون نتوانستیم پرداختی داشته باشیم. ویلموتس چهار، پنج روز قبل از بازی با عراق درخواست فسخ داشت که موافقت نکردیم ولی بازهم تاکید داشت. ایشان به ایران آمد و مقابل عراق روی نیمکت نشست. الان هم مراحل فسخ قرارداد دارد طی می‌شود و مشکلی از این بابت نداریم.
فیفا هنوز شکایت را بررسی نکرده است
شکوری درباره پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس قبل از بازی با عراق، تصریح کرد: ویلموتس درخواست فسخ داشت ولی خودش نمی‌تواند قراردادش را فسخ کند. او به فیفا نامه زده بود و در حال بررسی است. هنوز بررسی نشده است. ما هم به فیفا نامه می زنیم. قرارداد با ویلموتس خوب و حرفه ای بسته شده و مشکلی نداریم.
تمام فکر و ذکرمان انتخاب یک مربی خوب است
وی در پاسخ به این سوال که چرا ویلموتس قراردادش را راحت فسخ کرد و پول هم گرفت؟ اظهار کرد: باتوجه به تحریم‌ها انتقال پولمان سخت است و با چالش مواجه بودیم. فقط در فوتبال هم نیست و در تمام جامعه با این مشکلات مواجه هستیم. سعی کردیم به بهترین شکل قرارداد را ببندیم. آن دیگر تمام شده است. تمام فکر و ذکر فدراسیون انتخاب مربی خوب است. چهار بازی بسیار مهم داریم که می‌تواند مسائل را به نفع ما عوض کند.
زمان عقد قرارداد با ویلموتس تحریم‌ها به این شکل نبود
«ما که از ابتدا مشکل تحریم را می‌دانستیم، چرا در قرارداد ویلموتس پیش بینی لازم را انجام ندادیم؟» شکوری در پاسخ به این سوال گفت: ما پیش بینی کرده بودیم ولی آن زمان که قرارداد را بسته بودیم تحریم‌ها به این شکل نبود. آن زمان فیفا پول ما را به کی روش می‌داد. بعد از عقد این قرارداد با ویلموتس، یکسری تحریم جدید وضع شد که فیفا هم نمی‌تواند پولی به ما منتقل کند. قبلاً نامه نگاری می‌کردیم و پولمان را از فیفا به حساب کی روش می‌ریختیم.

از مسیر سختی ۲ میلیون یورو به ویلموتس دادیم
وی درباره اینکه پس چطور با این تحریم‌ها فدراسیون توانست ۲ میلیون یورو به حساب ویلموتس واریز کند؟ اظهار کرد: یک مسیر سختی داشت. ما این ۲ میلیون یورو را پرداخت کردیم.
از ویلموتس طلبکاریم!
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال که در برنامه «سلام صبح بخیر» حاضر شده بود، در خصوص اینکه پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس رقم زیادی بوده است، گفت: در دنیای فوتبال رقم زیادی نیست! این برای ۶ ماه نبوده است و تا پایان اسفند و فروردین پول ویلموتس و کادرش کامل پرداخت شده است. از ویلموتس پول هم طلب کاریم.
ویلموتس باید پولمان را برگرداند!
شکوری درباره اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون با پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس به دنبال فسخ قراردادش بوده است، تصریح کرد: خیر؛ چون می‌توانستیم همان بار پول را پرداخت کنیم، برای همین چند ماه بعدش را هم دادیم. می‌خواستیم ویلموتس به تیم ملی برگردد و فکر نمی‌کردیم که این اتفاقات رخ بدهد. پول را به خودش و کادرش بیشتر از حد هم پرداخت کردیم که باید این پول را برگرداند.
ویلموتس مربی پروازی نبود ولی شرایط ایجاب کرد پروازی شود!
شکوری در واکنش به این جمله که ویلموتس یک مربی پروازی بوده و مبلغ ۲ میلیون یورو برای حداکثر ۳۰ روز حضورش در ایران زیاد است، یادآور شد: خیر، ویلموتس مربی پروازی نبود! در قراردادی که بسته بودیم ایشان پروازی نبود ولی شرایطی که پیش آمد ایجاب کرد کمتر به ایران بیاید. اگر قرار باشد رسیدگی شود، حتماً به همه اینها رسیدگی می‌شود. اگر شما به گذشته برگردید، می‌بینید ویلموتس به تبریز یا حتی سیرجان رفت و بازی‌های لیگ را تماشا می‌کرد. ایشان حضور داشت ولی با شرایطی که داشتیم به مشکل خوردیم.
انتخاب ویلموتس اشتباه نبود
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا بعد از جدایی کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایرانی نشد؟ اظهار کرد: تصمیم گیری در این زمینه در اختیار مقامات ارشد فدراسیون فوتبال است و همچنین وزارت ورزش و جوانان. تصمیم این بود باتوجه به کارنامه خوبی که کی روش داشت به سمت مربی خارجی برویم. این فوتبال است و همه جای دنیا همین اتفاقات می‌افتد. کسانی که با فوتبال بزرگ شده اند می‌دانند گاهی می‌برید و گاهی می‌بازید. به نظرم انتخاب ویلموتس در آن مقطع زمانی اشتباه نبود. ما باید در آن شرایط باشیم.
همه ارکان فدراسیون در جریان انتخاب سرمربی بودند
شکوری در ادامه گفتگویش درباره اینکه بعضی از اعضای هیأت رئیسه و کمیته فنی در جریان انتخاب مارک ویلموتس نبوده اند، تاکید کرد: همه ارکان فدراسیون اطلاع داشتند ولی هرکسی در حیطه وظایف خودش. هیأت رئیسه و رئیس تصمیمی را می‌گیرند و به من ارجاع می‌دهند و من اجرا می‌کنم. من در حیطه اختیار خودم حتماً اطلاع داشته ام. تکذیب می‌کنم که کسی از انتخاب ویلموتس اطلاعی نداشته است. همه ارکان در جریان بودند
این ارقام که پولی نیست!
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره رقم ۳ میلیون یورویی قرارداد مارک ویلموتس افزود: رقم قرارداد را اعلام نکنیم بهتر است ولی در همین حدود است. این ارقام در دنیای فوتبال پولی نیست! در زمان کی روش هم این بحث‌ها بود. فدراسیون فوتبال مبلغی که برای سرمربی پرداخت می‌کند، کاملاً از فیفا می‌گیرد و پول بیت المال نیست.
مطمئن باشید به جام جهانی صعود می‌کنیم
شکوری در خصوص اینکه پول فیفا باید صرف توسعه شود نه قرارداد سرمربی تیم ملی؟ گفت: یک بحث توسعه است که کمپ تیم‌های ملی را ساختیم و پک فوتبال و فوتسال که یک ماه دیگر بهره برداری می‌شود. زمین شماره یک هم آماده می‌شود. فیفا این پول را بابت صعود به جام جهانی می‌دهد. ما دو دوره به جام جهانی رفتیم. دید مدیران این بود شرایط تیم ملی بهتر شود. مطمئن باشید این دوره هم صعود می‌کنیم و نتایج بهتری هم می‌گیریم.
سرمربی تیم ملی تا هفته آینده انتخاب می‌شود
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان انتخاب سرمربی تیم ملی، گفت: سرمربی انتخاب می‌شود. ۸۰ روز تا اولین مسابقه ایران باقی مانده است. سرمربی طی هفته آینده انتخاب می‌شود. بازیکنانی داریم که در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی می‌کنند. علیرضا جهانبخش در برایتون و سردار آزمون در زنیت بازی می‌کند. علیرضا بیرانوند هم دو سال کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا شد. او بهترین دروازه بان آسیا است و از رسانه‌ها می‌خواهم این نقاط قوت را هم ببینند.

برانکو؟ هم گزینه داخلی داریم هم خارجی
شکوری درباره قطعی بودن عدم انتخاب برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی، گفت: از مربی خاصی اسم نمی برم چون حرفه ای نیست. بهتر است به عنوان نماینده فدراسیون صحبت نکنم. هم گزینه داخلی داریم و هم خارجی. اگر اجازه بدهید من اسمی از مربیان نبرم چون این موضوع روی بندهای قرارداد هم تأثیرگذار است.
واکنش به اظهارات محمود اسلامیان
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به صحبت‌های هفته گذشته محمود اسلامیان عضو هیأت رئیسه که گفته بود مربی تیم ملی قطعاً ایرانی است، یادآور شد: ایشان عضو هیأت رئیسه است و مطلبی را گفته. در حال مذاکره هستیم. هر گزینه‌ای که به نفع فوتبالمان باشد انتخاب می‌شود. مطمئن باشد دغدغه همه بهترین انتخاب است. همه هدف فوتبالمان صعود بدون دغدغه به جام جهانی است.
با برانکو هم مذاکره می‌کنیم
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در خصوص پیشنهاد ۵۰۰ هزار دلاری فدراسیون به برانکو و درخواست برای تخفیف دادن به پرسپولیس که باعث عصبانیت این مربی کُروات شده است، یادآور شد: نمی دانم این خبرها از کجا می‌آید. من در جریان این مسائل نیستم. در فدراسیون ارتباط وجود دارد. اینکه عصبانی شده است را نمی دانم. همانطور که با مربی داخلی مذاکره می‌کنیم، با ایشان هم مذاکره می‌کنیم.
روی اسامی صحبت نمی‌کنم
شکوری درباره مطرح شدن نام امیر قلعه نویی، علی دایی و یحیی گل محمدی برای سرمربیگری تاکید کرد: سعی می‌کنم روی اسامی صحبت نکنم. مربیان داخلی توانمند هستند و این را سالیان سال نشان داده اند. در حال مذاکره هستیم و قطعاً تا انتهای دی ماه سرمربی انتخاب می‌شود.
درخواست غرامت یک ساله از سوی ویلموتس فقط شنیده‌هاست!
«باتوجه به تحریم‌های بین المللی، در صورت انتخاب سرمربی خارجی بازهم به مشکل خواهید خورد؟» وی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: حتماً این مسائل را با پیش بینی آینده لحاظ می‌کنیم. قرارداد ویلموتس هم قرارداد خوبی بود. اینکه می‌گویند او درخواست یک سال غرامت داده است فقط شنیده‌هاست.
پرونده ویلموتس در حال رسیدگی است
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه شفاف بگوید پرونده ویلموتس چه وضعیتی دارد و شکایت او شامل چه مواردی است، گفت: این پرونده در حال رسیدگی است. اینکه چقدر طلب کرده و ما چقدر طلب کردیم باید روال خودش را طی کند. اینها مسائل حقوقی است و صحبت از آن در برنامه تلویزیونی ممکن است به روند رسیدگی خدشه وارد کند.
 بخش پایانی گفتگوی طولانی ابراهیم شکوری به طولانی شدن دوران سرپرستی اش در پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال و غیر قانونی بودن این مسئله اختصاص داشت. شکوری گفت: یکسری قوانین وجود دارد که تا امروز مشکل آنچنانی ندارد. البته اساسنامه در این ارتباط صحبتی نکرده است.
کسانی درباره من نظر می‌دهند که در سطح دبیر کلی نیستند!
شکوری درباره اینکه کارشناسان معتقدند حضورش در این پست غیر قانونی است، گفت: باید ببینیم کارشناس چه کسی است. در این خصوص فقط باید فوتبالی‌ها صحبت کنند و کسانی که سطح بالایی دارند چون می‌خواهند درباره جایگاهی مثل دبیر کلی صحبت کنند. اگر افرادی مثل دادکان یا صفایی فراهانی صحبت کنند حرفشان را روی چشم می‌گذارم یا افرادی مثل نبی، اسدی. ولی کسانی صحبت می‌کنند که در زمان خودشان بدترین عملکرد را داشتند. علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا کارشناس ما هستند و اگر به من انتقاد کنند با جان و دل قبول می‌کنم. اگر کسانی در این سطح صحبت کنند مشکلی نیست ولی کسانی نظر می‌دهند که جایگاهی در فوتبال ندارند.
قانونی برای سرپرستی دبیر کلی وجود ندارد
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: من کارمند فدراسیون فوتبال هستم و روسایم تصمیم می‌گیرند. قانونی در این ارتباط وجود ندارد. اگر قانون هست کارشناس بیاورید. قطعاً قانونی نیست که سرپرست چند وقت می‌تواند باشد. امور اجرایی تا الان مشکلی نداشته است.
بحث درباره محمدرضا ساکت قدیمی شده است
شکوری در پایان درباره اینکه گفته می‌شود حضور شما در فدراسیون نمایشی بوده و محمدرضا ساکت نفر اول فدراسیون است؟ گفت: ساکت مشاور ارشد رئیس فدراسیون بود. اینکه در ادامه هم مشاور باشند یا نه را سرپرست جدید تصمیم می‌گیرد. در توانایی ساکت نباید شک کرد. ما داریم با هم کار می‌کنیم. وظایف کاملاً مشخص است. این بحث‌ها قدیمی شده است. یک سال و دو ماه است که در این ارتباط صحبت می‌کنند. اختلاف سلیقه هم همیشه وجود دارد. گاهی چالش‌هایی با هم داریم ولی هرکسی کار خودش را انجام می‌دهد. فدراسیون فوتبال دارای ساختار است.


کد مطلب: 216380

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216380/واکنش-فدراسیون-فوتبال-انتخاب-امیر-قلعه-نویی-مذاکره-برانکو

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com