تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله:مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: این پتانسیلی که تکواندو در حال حاضر دارد، راضی‌کننده نیست و احساس می‌کنم دست ما خیلی خالی است.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۳۶۶
ساعی: پتانسیل تکواندو راضی کننده نیست و دستمان خالی است/ تغییراتی در کادرفنی نداریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مسابقات ورود به اردوی تیم ملی تکواندوی مردان از صبح امروز شنبه 21 دی ماه در فدراسیون تکواندو آغاز شده و این رقابت‌ها در حال پیگیری است. این مسابقات با هوگوهای KP&P در حال برگزاری است. 49 تکواندوکار در 8 وزن امروز در مسابقات انتخابی تیم ملی با هم رقابت خواهند کرد. 
هادی ساعی مدیر فنی تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در رابطه با برگزاری مسابقات انتخابی امروز اظهار داشت: من فکر می‌کنم در برخی فرصت‌ها با توجه به چیزی که من امروز از مبارزات تکواندوکاران می‌بینم شاید باز هم نیاز باشد که یکسری تکواندوکار دیگر را در زمان‌های مختلف به اردوی تیم ملی دعوت کنیم، درب اردوهای تیم ملی باز است. من اعتقاد ندارم که فقط باید انتخابی برگزار کنیم، بالاخره کمیته فنی و تشخیص ما خیلی مهم است؛ چون این ساده‌ترین راه است که بگویم ما یک مرحله مسابقات انتخابی برگزار کنیم و هر کسی برنده شد، به اردوی تیم ملی راه پیدا می‌کند. این کار رفع مسئولیت است. 
پرافتخارترین المپین ورزش ایران در ادامه، افزود: ما با توجه به اینکه الان شرایط خوبی نداریم، فکر می‌کنم نیاز است که هر جا من تشخیص بدهم که بازیکنی را می‌توانم وارد اردوهای تیم ملی کنم یا در آن مقطع به درد ما می‌خورد یا در مقاطع‌های دیگر به درد می‌ خورد. حتی امکان دارد در لیگ بازیکنی را انتخاب و به اردوهای تیم ملی دعوت ‌کنیم. ما حتی می‌توانیم برای آینده آن بازیکن برنامه داشته باشیم. این پتانسیلی که در حال حاضر داریم، راضی‌کننده نیست و احساس می‌کنم دست ما خیلی خالی است. خودمان را نباید به انتخابی تیم ملی محدود کنیم به هر حال هستند بازیکنانی که بتوانند خودشان را ثابت کنند. 
ساعی در پاسخ به  این سوال که برای مسابقات قهرمانی ‌آسیا آیا دو المپین ما در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت یا خیر، گفت: این موضوع بستگی به شرایط ما دارد. از همین حالا المپیک بعدی برای ما شروع شده است. ما از همین حالا کارمان را باید برای المپیک بعدی آغاز کنیم. حالا ما باید ببینیم که این بچه‌ها را به کدام مسابقات اعزام کنیم، حریفان آنها را باید رصد کنیم و ببینیم آنها در چه شرایطی هستند. ما ناچاریم با این شرایط بچه‌ها را به مسابقات اعزام کنیم تا 40 امتیاز را کسب کنند. دوباره در  تورنمنت‌های بعدی اگر نیاز باشد  آنها را اعزام می‌کنیم. 
مدیر فنی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا برای تیم ملی تکواندو حضور در دو تورنمنت فجیره و استانبول را در نظر گرفته‌اید، اظهار داشت: خیر، قرار نیست در این دو تورنمنت حضور پیدا کنیم ما در دو تورنمنتی حضور خواهیم داشت که سطح فنی بالایی دارند، اواخر سال جاری چند تورنمنت در اروپا است که خیلی فاصله این رقابت‌ها به یکدیگر نزدیک است چیزی که ما مدنظر گرفته‌ایم تورنمنت‌های سطح بالا است ما همه سعی می‌کنیم بچه‌ها را خیلی مستهلک نکنیم و از آنها مراقبت کنیم تا خدای نکرده آسیب نبینند چون سهمیه المپیک به اسم است و سخت است که کسی را جایگزین کنیم. 

وی درمورد برنامه‌های تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و حضور در المپیک 2020، اظهار داشت: ما در حال حاضر با این شرایط ناچاریم که بچه‌ها را دو بار به آ‌مادگی برسانیم البته دو المپین را به صددرصد آمادگی نمی‌رسانیم اما ما بقی نفرات باید به صددرصد آمادگی برسند چون بچه‌ها در این فاصله 6 تا 7 ماهه خیلی سخت است که ما آنها را دوبار به اوج صددرصد برسانیم. برنامه‌ریزی‌های ما به این شکل است که بچه‌های المپین در المپیک به اوج صددرصد برسند چون این بچه‌ها واقعا در این 3 تا 4 سال در فشار مسابقات و استرس وزن کم کرده بودند. من معتقدم باید بچه‌ها در یک استراحت خوب باشند نه استراحت مطلق. استراحت ورزشی داشته باشند تا دور از استرس مسابقات و وزن کم کردن باشند. 
مدیر فنی تیم ملی تکواندو، افزود: با توجه به اینکه شرایطی که جایگاه آ‌نها در رنکینگ فرق می‌کند، باعث می‌‌شود که بچه‌ها در استرس و فشار باشند. اگر بچه‌های ما با همان رنکینگی که دارند وارد المپیک می‌شدند خیال ما خیلی راحت می‌شد، اما حالا باید رصد کنیم که در کدام تورنمنت حضور پیدا کنند و امتیاز بگیرند و حریفانشان را باید بررسی کنیم در کدام تورنمنت شرکت می‌کنند و امتیاز می‌گیرند. 
پرافتخارترین المپین ورزش ایران در  پاسخ به این سوال که کادر فنی تیم ملی تغییر خواهد کرد یا با همین کادر فعالیت تیم ملی ادامه خواهد داشت، گفت: نه با همین کادر فنی پیش می‌رویم و تا المپیک تغییر نخواهیم داشت شاید به کادر فنی اضافه کنیم اما از این کادر نفراتی کم نخواهد شد.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین