تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
plusresetminus
در پی سقوط هواپیمای اوکراینی؛

«ترودو» به بیانیه ایران واکنش نشان داد

حزب الله: نخست‌وزیر کانادا مدعی است اکنون که عامل سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص شده؛ عمده تمرکز بر تکمیل روند تحقیق و مسئولیت‌پذیری است.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۳۰۰
«ترودو» به بیانیه ایران واکنش نشان داد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به بیانیه ایران در اعلام خطای انسانی به عنوان عامل سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین واکنش نشان داد.
ترودو در این باره مدعی شد: ایران پذیرفت که سقوط هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین از جانب نیروهای مسلح این کشور انجام شده است. اکنون تمرکز ما بر مقولاتی چون بستن پرونده، مسئولیت‌پذیری، شفاف‌سازی و عدالت برای خانواده قربانیان است. این یک فاجعه ملی است و کانادایی‌ها با هم عزاداری می‌کنند.
وی همچنین از همکاری با شرکای کانادا برای انجام تحقیقات دقیق و کامل خبر داد.
گفتنی است صبح چهارشنبه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد. در این حادثه تمام ۱۷۹ مسافر و خدمه پرواز که اغلب دارای تابعیت ایرانی-کانادایی بودند؛ جان خود را از دست دادند.
ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها، از خطای انسانی پیش آمده عذرخواهی کرده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین