تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
plusresetminus
حزب الله: تیم‌های ملی والیبال ایران و کره جنوبی در نیمه نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۲۹۷
والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ / تیم ملی والیبال ایران صفر - کره جنوبی یک
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تیم‌های ملی والیبال ایران و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی جیانگمین در حال برگزاری است از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف یک دیگر رفتند.  
شاگردان کولاکوویچ در حالی به این بازی رسیدند که در هر ۳ دیدار دور مقدماتی توانسته بودند برابر تیم‌های چین تایپه، قزاقستان و چین میزبان برنده باشند و به عنوان صدرنشین راهی این مرحله شوند. چشم بادامی ها، اما وضعیت متفاوتی با تیم ملی کشورمان داشتند و با ۲ برد و یک شکست در دور گروهی به ترتیب برابر هند، قطر و استرالیا به عنوان تیم دوم به نیمه نهایی رسیدند.  
تیم ملی والیبال کره جنوبی عنوان‌های زیادی را یدک می‌کشد و پیش از این هم ۸ مرتبه در المپیک حضور داشته است، اما آن‌ها مدت‌ها است که توانایی گذشته شان را ندارند و نتوانسته اند برابر تیم ملی والیبال کشورمان برنده باشند.  
بلندقامتان ایرانی تا پیش از این دیدار در مجموع ۳۱ مرتبه با کره جنوبی بازی کرده بودند که حاصل آن ۲۰ شکست و یازده برد بوده است، البته آخرین مصاف ۲ تیم در نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا هم با نتیجه ۳ -۱ به سود شاگردان کولاکوویچ به پایان رسیده بود.  
ست نخست / ایران ۲۲ - کره جنوبی ۲۵ 
میلاد عبادی پور نخستین سرویس این بازی را به زمین کره زد، چشم بادامی‌ها توپ را دریافت کردند و در ادامه توپ چند مرتبه در زمین ۲ تیم در گردش بود و در نهایت امتیاز آن توسط کیومینگ به کره جنوبی رسید تا آن‌ها نخستین امتیاز این بازی را کسب کنند. پس از آن کره‌ای هادر ادامه سرویسی را زدند که به خوبی توسط دریافت کننده‌های ایرانی برگشت داده شد، اما در ادامه کر‌های ها آن را تبدیل به امتیاز کردند تا از تیم کشورمان پیش بیافتند، پس ازآن سرویس چشم بادامی‌ها به بیرون رفت تا تیم ملی کشورمان امتیاز بگیرد و بازی در امتیاز ۲ برابر شود.
هر ۲ تیم در ادامه بازی پایاپایی را به نمایش گذاشته بودند، بیشترین اشتباه کره ای‌ها که، اما به ۳ امتیاز برای تیم ملی کشورمان تبدیل شد در سرویس‌های اشتباه این تیم بود، آن ها، اما در حمله خوب بودند و امتیاز‌های ارزشمندی می‌گرفتند. بازی در ادامه کار بازهم برابر و نزدیک دنبال می‌شد. تیم ملی کشورمان، اما سرانجام در امتایز ششم از حریف پیشی گرفت.
اشتباه کره ای‌ها بار دیگر به سود تیم ملی کشورمان بود و امتیاز آن به سرو قامتان رسید، اما در ادامه کره بهتر بود و بازهم امتیاز گرفتند. سرانجام بازی دوباره به تساوی کشیده شد و در نهایت این تیم ملی والیبال کره جنوبی زودتر به امتیاز هشتم رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.
پس از وقت استراحت فنی نخستین امتیاز برای تیم ملی کره جنوبی بود، شاگردان کولاکوویچ در این لحظات تمرکز کافی را نداشتند و کره ای‌ها بهتر از آن‌ها بودند، در ادامه کار هم امتیاز دهم برای کره جنوبی به دست آمد و پس از آن هم به سختی تیم ملی کشورمان توانست چند امتیاز بگیرد، کره‌ای ها، اما در ادامه هم بهتر ظاهر شدند و با کسب چند امتیاز توانستند با تیم ملی کشورمان فاصله خوبی را ایجاد کنند.
کره ای‌ها در ادامه امتیاز ۱۳ را هم به دست آوردند که کولاکوویچ روی صحنه مشکوکی که امتیاز به دست آمد در خواست ویدئو چک اشت، این درخواست، اما فایده‌ای نداشت و امتیاز بازهم برای کره جنوبی بود و در نهایت کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت.پس از این وقت استراحت بازهم امتیاز برای کره جنوبی به دست آمد تا نتیجه ۱۵ - ۱۰ به سود این تیم شود، آن‌ها در ادامه بدون دردسر امتیاز شانزدهم راه هم گرفتند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.
تیم ملی کشورمان، اما در ادامه نمایش بهتری داشت و علی شفیعی توانست پس از وقت استراحت فنی دوم امتیاز مهمی را بگیرد، در ادامه هم ضربه کره ای‌ها به بیرون رفت تا فاصله ۲ تیم به چهار امتیاز برسد. اما بازهم این کره ای‌ها بودنمد که با ضربات قدرتی و دقیقشان امتیاز‌های بیشتری می‌گرفتند.
بازی، اما نزدیک‌تر شده بود و تیم ملی کره جنوبی ۱۸ - ۱۵ بازی را پیش بود، در همین زمان سرمربی کره جنوبی که شرایط را سخت می‌دید درخواست وقت استراحت داشت. پس از این زمان امتیاز دیگری برای تیم ملی کشورمان به دست آمد تا اختلاف به ۲ امتیاز برسد.رقابت نزدیک و حساس ۲ تیم در ادامه هم دنبال شد، فاصله ۲ امتیازی همچنان حفظ شده بود و تیم ملی کشورمان که در این ست روی ضربات آبشار و دفاع شرایط خوبی نداشت با حضور یلی به شرایط بهتری رسید.
کره ای‌ها در ادافاصله را حتی به ۳ امتیاز هم رساندند و کار را مشکل‌تر کردند. کولاکوویچ که در ادامه کار را سخت می‌دید درخواست وقت استراحت فنی دیگری داشت تا شاید بتواند با گوشزد کردن نکاتی شرایط را بهتر کند. این کار در ادامه به سود بلندقامتان ایرانی شد و آن‌ها توانستند امتیاز خوبی بگیرند. در ادامه هم اشتباه کره ای‌ها به ضررشان تمام شد و اختلاف به حداقل رسید.
کره که نمی‌خواست بازنده این ست باشد درخواست وقت استراحت داشت و مربی این تیم با جدیت دستورات جدیدی به بازیکنانش داد. پس از این زمان آن‌ها دوباره امتیاز گرفتند و در ادامه آن‌ها ضربه خوبی زدند که با برخورد به دفاع ایران توپ به بیرون رفت و پس از بادید در ویدئو چک امتیاز ان به کره جنوبی رسید تا چشم بادامی‌ها با نتیجه ۲۵ - ۲۲ برنده ست نخست باشند.
ست دوم / 
کره جنوبی شروع کننده این ست بود ، ان ها نخسین امتیاز را هم کسب کردند اما در ادامه این تیم ملی کشورمان بود که توانست با کسب 2 امتیاز پیاپی و ضربات دقیق و با قدرت 3 -1 از حریفش پیشی بگیرد ، البته چشم بادامی ها در ادامه بازهم با نمایش قدرتیشان امتیاز دیگری گرفتند و فاصله را به حداقل رساندند با این حال سرویس آن ها در ادامه خوب نبود و اختلاف 2 تیم به 2 امتیاز رسید.
بازی در این ست بر خلاف ست قبلی بیشتر به سود تیم ملی کشورمان در جریان بود و ملی پوشان با نمایش بهتری که داشتند وتوانستند فاصله را به مراتب بیشتر کنند.
کره ای ها در حالی که امتیاز هفتم برای تیم ملی کشورمان به دست آمد به تصمیم داور معترض بودند و در خواست ویدئو جک داشتند که در نهایت رای داور به سود آن ها بود. نمایش خوب کره ای ها دوباره فاصله را به حداقل رساند.
پارک در ادامه ضربه سرویس قدرتی زد که دریافت کنندگان ایران نتوانستند به درستی آن را تبدیل به فرصت کنند و امتیاز ان به کره جنوبی رسید تا کار برابر شود. در ادامه رالی جذابی هم به وجود آمد اما امتیاز ان برای شاگردان کولاکوویچ بود و حساب کار به سود سرو قامتان ایرانی شد.
تیم ملی کره اما دوباره با دریافت مناسب توپ و حرکتی قدرتی بازی را به تساوی کشاند. آن ها باین حال ضربه سرویسشان را خوب نزدند تا تیم ملی کشورمان زودتر به امتیاز هشتم برسد و 2 تیم به وقت استراحت فنی نخست این ست بروند.
پس از این وقت هم تیم ملی کشورمان موفق شد امتیاز ارزشمندی بگیرد ، این امتیاز روی دفاع خوب بازیکنان کشورمان به دست آمد تا فاصله 2 تیم به 2 امتیاز برسد. پس از آن هم کره اکمتیاز دیگری گرفت تا نتیجه 10 - 9 به سود تیم ملی کشورمان دنبال شود.
سرو قامتان ایرانی در این ست به مراتب دریافت های بهتری داشتند و بازی سرعتی خوبی را به نمایش گذاشته بودند. همین باعث شد تا امتیاز های بیشتری برای تیم ملی کشورمان به دست بیاید و نتیجه 12 - 9 به سود تیم ملی کشورمان شود ، سرمربی کره ای ها که نمی خواست تیمش کنترل بازی را از دست بدهد درخواست وقت استراحت فنی داشت.
پس از این زمان شهرام محمودی سرویس خوبی زد که در ادامه مرتبه ای دیگر توپ کره ای ها به دفاع ایران برخورد کرد و فاصله 2 تیم به 4 امتیاز رسید ، ان ها سرانجام موفق به کسب امتیاز شدند و فاصله را کمتر کردند اما در ادامه ضربه قدرتی بازیکنان کشورمان امتیاز چهاردهم را در پی داشت.
تیم ملی کشورمان در ادامه کار بازهم بهتر از حریف بود و موفق شد با نتیجه 16 - 11 پیش بیافتد تا 2 تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین