تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در پیامی در توئیتر مردم عراق را دعوت کرد که علیه ایران اقدام کنند.
۰
کد مطلب : ۲۱۵۴۱۶
تلاش ترامپ برای اختلاف بین ایران و عراق
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر مردم عراق را به اقدام علیه ایران فراخواند.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «خطاب به میلیون‌ها نفری که در عراق دنبال آزادی هستند و نمی‌خواهند تحت سلطه و کنترل ایران باشند، اکنون وقت شماست!»
رئیس جمهور آمریکا عصر سه‌شنبه نیز در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول آن هستند. علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور هم به آنها گفته شده است.»

هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای الحشد الشعبی که در حمله تجاوزکارانه ارتش آمریکا به مواضع حشد الشعبی در الانبار به شهادت رسیده بودند را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.
ساعتی قبل رسانه‌ها از خروج شماری از کارمندان اصلی سفارت خبر داده و اعلام کردند که مقامات آمریکا حدود هشتاد کارمند را به اربیل در کردستان عراق منتقل کرده‌اند.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین