تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
plusresetminus
حزب الله:رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه بار دیگر ایران را به خسارت زدن به سفارت کشورش در عراق متهم کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۵۴۱۳
ترامپ: سفارت آمریکا در عراق ایمن است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ایران را به خسارت زدن به سفارت این کشور در عراق متهم کرد. 
رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «سفارت آمریکا در عراق ایمن است و چند ساعتی است که در این وضعیت قرار دارد. بسیاری از جنگاوران بزرگ ما، همراه با مهلک‌ترین تجهیزات نظامی موجود در دنیا، فوراً به آنجا فرستاده شدند. تشکر از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بابت پاسخ سریعشان به ناآرامی‌ها.»
وی در توئیتی دیگر نوشت: «ایران بابت جان‌های از دست‌رفته و خسارت‌های وارد آمده به هر کدام از تأسیسات ما پاسخگو خواهد شد. آنها بهای بسیار سنگینی خواهند پرداخت. این هشدار نیست، تهدید است. سال نو مبارک.»

تظاهرات علیه آمریکا 

سفارت آمریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه (۱۰ دی‌ماه) صحنه اعتراضات ضد آمریکایی است. واشنگتن از اتباع خود خواست از نزدیک شدن به این مجموعه خودداری کنند.
این سفارتخانه همچنین از شهروندان آمریکایی خواست تا هوشیار بوده و تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار دهنده است. 
از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارت آمریکا در بغداد ۸۰ نفر از کارمندان خود را از بغداد خارج کرده و به اربیل منتقل کرده است.
 این اقدام به دلیل تهدیدهای احتمالی علیه سفارت آمریکا در بغداد، در پی حمله هوایی اخیر این کشور به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» صورت گرفته است.
جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.
منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین