تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
plusresetminus
حزب الله:گاردین در گزارشی به موضوع بحران بی خانمانی در کالیفرنیا پرداخته و می‎گوید مقام‎های آمریکایی به جای رفع این بحران، بی خانمان‌ها را به جرم بی پناهی جریمه کرده و مجرم خطاب می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۱۵۳۱۷
روایت گاردین از بی‌خانمان‎ها در کالیفرنیا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همچنان از بحران بی خانمان‌های این کشور برای قرار دادن اهرم فشار در حمله به مخالفان سیاسی خود در کالیفرنیا و نیویورک استفاه می‌کند.
به گزارش گاردین، ترامپ، روز شنبه در صفحه توییتر شخصی خود نوشت که «مدیریت بحران بی خانمان‌ها باید امری ساده باشد و فرمانداران ۲ ایالت باید از او برای رفع این بحران کمک بگیرند.»

این در حالی است که کارگران و فعالانی که با این بحران دست به گریبان هستند گفته‎اند که لفاظی‌های دونالد ترامپ در مورد بی خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها نگران کننده است و برخی از سیاست‌های پیشنهاد شده از سوی وی تنها می‌تواند اوضاع بی خانمان‌ها را بدتر کند.
با افزایش یافتن شدید شمار افراد بی خانمان در شهرهای کالیفرنیا، برخی از سیاستمداران محلی به جای آنکه دلایل ریشه‌ای این بحران مانند کرایه‌های سراسام آور را رفع کنند تا الان تلاش کردند افراد بی خانمان را به جرم سرپناه نداشتن و آواره بودن جریمه کنند.
در همین حال، دونالد ترامپ همچنان بر گفته‌ خود پافشاری می‌کند که با به کار گرفتن نیروهای پلیس در کالیفرنیا، خیابان‌های این ایالت را از چادرهایی که بی خانمان‌ها در گوشه خیابان برپا کردند پاکسازی کند؛ این لفاظی‌ها، منجر به افزایش اضطراب و نگرانی‌ها شهروندان کارتن خواب و بی خانمان شده است.
ترامپ اخیرا «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان را که نقش مهمی در پیش بردن استیضاح داشت، مورد حمله قرار داد و گفت که «منطقه کثیف کالیفرنیا را تمیز کرده و به بی خانمان‌های این ایالت کمک کند.»
علاوه بر بحران بی خانمان‌ها و افرادی که شب را در خیابان‌های کالیفرنیا سپری می‌کنند، طی یک سال گذشته حملات خشونت آمیز که مستقیماً بی خانمان‌ها را هدف قرار می‌دهند در این ایالت افزایش یافته است.
آمارها نشان می‌دهند در شهر لس آنجلس دست کم در ۸ حادثه بی خانمان‌ها و یا چادرهایی که بی خانمان‌ها در آن زندگی می‌کنند با مایعات قابل اشتعال هدف قرار گرفتند.
در حال حاضر در ایالت کالیفرنیا بیش از ۳۷ هزار شهروند کم درآمد در معرض خطر بی خانمانی قرار دارند.
بحران بی خانمان‌ها همچنان در سراسر کالیفرنیا رو به افزایش است. نتایج تحقیقات یک ساله گاردین نشان می‌دهد که بی خانمان‌ها در شهر لس آنجلس ۱۶ درصد، در سان فرانسیسکو ۱۷ درصد، در سن خوزه ۴۲ درصد، در اوکلند ۴۷ درصد و در ساکرامنتو ۵۲ درصد افزایش یافته است.
دونالد ترامپ در کارزارهای تبلیغاتی خود مدعی شده بود یکی از مقامات ناشناس پلیس به او گفته است خشونت در شیکاگو را می‌توان در عرض یک هفته متوقف کرد در صورتی که به افسران اجازه داده شود تا خشونت بیشتری در برخورد با «قانون شکنان» اعمال شود؛ این در حالی است که قتل در شهر شیکاگو به نسبت شهرهای دیگر آمریکا بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین