تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
حزب الله: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه عملکرد بانک‌های دولتی استان قابل تقدیر است، گفت: خوشبختانه به واسطه همکاری و تعامل بسیار مطلوب بانک‌های استان در حوزه‌های اقتصادی طی دو سال متمادی، استان البرز رتبه یک کشوری در حوزه تسهیلات رونق تولید را از آن خود کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۹۸۲
نگه داشتن بخشی از وام توسط بانک‌ها تخلف است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جهانگیر شاهمردای در سومین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که امروز یکشنبه ۲۴ آذر به میزبانی سرپرستی بانک کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: در نگاهی به سیمای کلی نظام بانکی البرز می‌توان به وضوح شاهد عملکرد مثبت بانک‌های استان در حوزه‌های مختلف منابع، مصارف و حمایت از طرح های اقتصادی و بسته رونق تولید بود.
به گزارش ایسنا به نقل از استانداری البرز، وی افزود: به منظور ارزیابی عملکرد دقیق بانک‌های استان تا پایان ماه جاری بر اساس شاخص‌های پیش بینی شده، از بانک‌های برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر به عمل خواهد آمد.
نظارت بر روند پرداخت تسهیلات ضروری است
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه نظارت بر روند پرداخت تسهیلات از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه و دقت نظر دبیرخانه شورای بانک‌های استان قرار گیرد، یادآور شد: مشارکت در فعالیت های اقتصادی استان در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می برد ضرورتی است که موجب می شود با نظارت کافی بر نحوه پرداخت تسهیلات، منابع بانکی به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.
فریز کردن بخشی از تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها قابل پذیرش نیست
بخش دیگری از سخنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز مربوط به غیرقابل پذیرش بودن فریز بخشی از تسهیلات از سوی برخی بانک‌های استان بود.
وی در این خصوص تاکید کرد: با توجه به اینکه گزارش‌هایی در استان‌ها اعلام شده که بانک‌ها قسمتی از تسهیلاتی که می‌خواهند به متقاضی پرداخت کنند که سود و کارمزد آن مطابق سود و کارمزد شورای پول و اعتبار و حداکثر با سود ۱۸ است بانک‌ها قمستی از تسهیلات را به عنوان سپرده نگه می‌دارند که این کار مورد تایید بانک مرکزی نیست.
شاهمرادی تصریح کرد: این موضوع از سوی حوزه قضایی نیز منعکس شده است که اگر کاری در این حوزه انجام شود تخلف محسوب می‌شود مگر اینکه متقاضی برای گرفتن تسهیلات مبلغی را به عنوان وثیقه و رهن بگذارد، در غیر این صورت اگر بانک‌ها خود مستقیما به این موضوع ورود کنند، تخلف محسوب شده و با آنان برخورد قانونی می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین