تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
plusresetminus
حزب الله: آسوشیتدپرس فیلم «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر یک دهه گذشته سینمای جهان انتخاب کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۹۶۹
فیلم عباس کیارستمی در میان ۱۰ فیلم برتر دهه اخیر سینما
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در این فهرست فیلم «کپی برابر اصل» محصول سال ۲۰۱۰ میلادی و ساخته عباس کیارستمی با بازی «ژولیت بینوش» در رتبه هشتم بالاتر از فیلم «درون لوین دیویس» ساخته «برادران کوئن» و «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسون» جای گرفته است. 
«کپی برابر اصل» اولین نمایش جهانی خود را شصت و سومین جشنواره فیلم کن به عنوان یکی از نامزدهای نخل طلا (فیلم‌های بخش رقابتی اصلی) تجربه کرد و مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را نیز برای بازیگر فرانسوی «ژولیت بینوش» به ارمغان آورد.
آسوشیتدپرس در توصیف فیلم «کپی برابر اصل» آورده است: «کپی برابر اصل» آیا یک داستان می‌تواند حقیقت داشته باشد؟ این پرسشی است که در فیلم کیارستمی به آن پرداخته شده و داستان آن درباره یک فروشنده عتیقه‌جات (با بازی ژولیت بینوش) و یک نویسنده (با بازی ویلیام شیمل) درباره ماهیت اصالت در هنر و آنچه در واقع یک بازآفرینی است با هم بحث می‌کنند. این فیلم حتی ماهیت رابطه میان دو شخصیت اصلی نیز دستخوش تغییر می‌شود و وانمود کردن این دو به زن و شوهر بودن در انتهای کار واقعی به نظر می‌رسد. «کپی برابر اصل» اثری جسورانه و برانگیزنده برای آغاز دهه جدید از سینما بود و گرچه سوال‌های مطرح‌شده در فیلم همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند،اما این ایده‌ها و تجارب در ۹ سال و نیم گذشت همچنان ذهن را تحریک می‌کند. 
در فهرست ۱۰ فیلم برتر دهه اخیر سینما به انتخاب آسوشیتدپرس، فیلم برنده نخل طلای «درخت زندگی» ساخته «ترس مالیک» رتبه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب «رشته خیال» به کارگردانی «پل توماس اندرسون»، «مارگارت» از «کنت لونرگان»، «لیدی برد» به کارگردانی «گرتا گرویگ»، فیلم برنده اسکار «مهتاب» ساخته «بری جنکینز»، «جایی» به نویسندگی و کارگردانی «سوفیا کاپولا»، «جنگ سرد» از «پاول پالیکوفسکی»، «کپی برابر اصل» از عباس کیارستمی، «درون لوین دیویس» ساخته «برادران کوئن» و «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسون» قرار گرفته‌اند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین