تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
plusresetminus
حزب الله:بغداد شنبه شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت مداخلات خارجی و تحریم‌های آمریکا علیه چهار شخصیت عراقی از جمله دبیرکل گروه "عصائب اهل الحق"بود.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۹۶۵
تظاهرات گسترده در بغداد علیه تحریم‌های آمریکا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شهروندان عراقی شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد تحریم چهار شخصیت عراقی از جمله قیس الخزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل الحق توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا را محکوم کردند.
شهروندان عراقی با سر دادن شعارهایی مداخله آمریکا در امور داخلی کشورشان، اهمیت ندادن به حاکمیت عراق، مقابله با شخصیت‌های ملی توسط واشنگتن و هدف قرار دادن آنها با تحریم‌های بیهوده را محکوم کردند.
معترضان عراقی همچنین سفرهای غیرعلنی مقامات آمریکا به کشورشان و مداخلات آنها در امور داخلی عراق را اقدامی مردود دانستند.
شرکت کنندگان در ادامه آمریکا را مسئول درد و رنج مردم کشورشان در نتیجه اشغالگری ظالمانه و سیاست‌های واشنگتن برای ایجاد اختلاف میان عراقی‌ها، غارت اموال این کشور و همچنین ایجاد بحران‌های مداوم در آن دانستند؛ بحران‌هایی که از زمان اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ منجر به کشته شدن بیش از یک میلیون عراقی شده‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا پانزدهم آذر چهار شخصیت عراقی به نام‌های خمیس فرحان الخنجر العیساوی، لیث الخزعلی، برادرش قیس الخزعلی و حسین فلاح اللامی را به بهانه نقض حقوق بشر و فساد در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین