تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
plusresetminus
حزب الله:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: شست و شوی مرتب و درست دست ها بهترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا است.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۷۸
"شستن مرتب دست ها" بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فردین مهرابیان افزود: برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و یا سرماخوردگی علاوه بر رعایت بهداشت دست با آب و صابون، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده دست به ویژه قبل از تماس با چشم، بینی و دهان بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به شستن مکرر دست ها با آب و صابون اظهار داشت: ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره شیوه درست شست و شوی دست هاتوضیح داد : باید دست ها را خیس کرده و بعد آنها را صابونی سپس کف دست ها، بین انگشتان در قسمت پشت و روبرو شست و شو شود، نوک انگشتان در هم گره نموده و به خوبی تمیز شوند.

وی خاطر نشان کرد: شستها را باید جداگانه و دقیق شست، خطوط کف دست ها با نوک انگشتان شسته ، دور مچ هر دو دست شست و شو شود، دست ها با دستمال خشک و سپس با همان دستمال شیر آب را بسته و دستمال در سطل زباله انداخته شود.

ویروس عامل بیماری آنفلوآنزا بوسیله ترشحات تنفسی بیماران از طریق سرفه و عطسه در محیط پخش شده و از راه‌های استنشاق هوای آلوده به ترشحات تنفسی بیماران، دست دادن، در آغوش گرفتن و روبوسی با بیمارو تماس با اشیای آلوده به ترشحات تنفسی بیمار (مانند دستمال و سطح) منتقل می‌‎شود.

علائم بیماری آنفلوانزا با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، استراحت کافی و نوشیدن هرچه بیشتر مایعات گرم، سوپ و آش برای رفع برخی از علائم و بهبود این بیماری کمک کننده است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای امسال تاکنون، ۶۸ نفر در گیلان به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین