تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
حزب الله:نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای استعفا از تمام سمت‌های وزارتخانه‌ای خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۷۵
نتانیاهو ابتدای سال ۲۰۲۰ از پست‌های وزارتخانه‌ای استعفا می‌دهد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) گفت که در اولین روز سال آینده میلادی (۲۰۲۰) از تمام پست‌های وزارت که در اختیار دارد، استعفا می‌دهد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» نتانیاهو در واکنش به درخواستی از سوی دادگاه عالی قضایی اسرائیل، گفت در تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۰ (یازدهم دی ۱۳۹۸) از وظایف وزارتخانه‌ای خود استعفا می‌دهد.

بدین ترتیب او باید بعد از استعفا، برای وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه، کشاورزی و امور یهودیان خارج از فلسطین اشغالی افرادی را پیشنهاد کند.

پیش از این «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید و رقیب نتانیاهو، با اشاره به رسمی شدن اتهامات علیه نتانیاهو، از دادستانی این رژیم خواست تا وی را مجبور به استعفا از پست‌های وزارتی‌اش کند.

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی سه هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است.

بعد از این بیانیه بود که نتانیاهو با ادبیاتی شبیه به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اتهامات مطرح‌ شده علیه خودش را رد کرد و گفت از نخست‌وزیری استعفا نمی‌دهد.

نتانیاهو در حالی از استعفا از سمت نخست‌وزیری امتناع می‌ورزد که وبگاه «آکسیوس» امروز گزارش داد طبق نظرسنجی‌های جدید، پنجاه‌وپنج درصد از صهیونیست‌ها خواستار استعفای نخست‌وزیر خود هستند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین