تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
plusresetminus
حزب الله:مهدی ترابی روی ۱۲ گل از ۱۸ گل این فصل پرسپولیس در لیگ و جام حذفی تاثیر داشته و اگر نبود، حالا سرخپوشان در رده دهم بودند و حضورشان در یک‌چهارم جام حذفی در هاله‌ای از ابهام بود.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۷۱
«کالدرون - ترابی» نسخه ایرانی «والورده - مسی»
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، هفته چهاردهم لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمان خود گل‌گهر سیرجان گذشت. این تیم حالا با ۲۵ امتیاز از ۱۳ بازی در رده سوم قرار دارد.

شاگردان گابریل کالدرون در حالی به سه امتیاز این مسابقه رسیدند که کارشان گره خورده بود. درخشش مهدی ترابی بازهم مانند هفته‌های قبل به داد این تیم رسید و آنها را به برتری رساند. ترابی در این روزها همه‌کاره سرخپوشان تهرانی است. او تنها راه پیروزی تیم گابریل کالدرون به حساب می‌آید و در غیابش مشخص نیست چه اتفاقی برای این تیم رخ می‌دهد.

ترابی در این فصل از لیگ برتر ۶ گل به ثمر رسانده و پنج پاس گل داده‌است. یکی از پاس گل‌های او در شهرآورد پایتخت بود که گل به خودی ثبت شد و نامی از ترابی در آن برده نشد ولی نباید از نقش این بازیکن در آن گل به سادگی بگذریم. با یک حساب سرانگشتی بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس روی ۱۱ گل از ۱۶ گل این فصل تیمش تاثیر مستقیم داشته است. یعنی به عبارتی روی ۶۸ درصد گل‌ها.

اما اگر این تاثیرگذاری و نبوغ مهدی ترابی نبود وضعیت پرسپولیس در حال حاضر به چه ترتیبی بود؟ آنها در کجای جدول بودند؟ اصلا کالدرون را می‌شد همچنان سرمربی پرسپولیس بدانیم؟

در هفته نخست مهدی ترابی زننده تک‌گل تیمش مقابل پارس جنوبی بود و باعث شد تا آنها با همان یک گل به برتری برسند؛ او با این گل ۲ امتیاز به تیمش هدیه داد. در هفته چهارم پاس او به مهدی عبدی زمینه‌ساز گل در شهرآورد و یک برد یک بر صفر دیگر شد و بازهم ۲ امتیاز دیگر. سرخپوشان تهرانی در هفتمین هفته با نتیجه ۲ بر یک از سد پیکان گذشتند که گل نخست توسط شماره ۹ زده شد. آن گل هم ارزش ۲ امتیازی داشت. ترابی برابر شاهین ۲ پاس گل داد اما اگر آن پاس‌ها هم نبودند بازهم خللی در پیروزی تیم مرد آرژانتینی به وجود نمی‌آمد. در دهمین هفته ترابی از روی نقطه پنالتی زننده تک گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل فولاد در اهواز بود و این بار نیز ۲ امتیاز دیگر. او در سیزدهمین هفته مقابل ذوب‌آهن ۲ گل به ثمر رساند اما اگر گل‌های او نبودند؛ بازهم پرسپولیس برنده می‌شد. ولی چهاردهمین هفته اوج شاهکار شماره ۹ بود. او یک گل زد و یک پاس گل داد و اگر اینها نبود تیمش یک بر صفر شکست می‌خورد؛ پس سه امتیاز باید به حسابش واریز کرد.

در مجموع مهدی ترابی ۱۱ امتیاز را با گل‌ها و پاس گل‌های خود به پرسپولیس هدیه داده است. ۱۱ امتیاز از ۲۵ امتیاز. اگر این امتیازها نبود الان پرسپولیس با ۱۴ امتیاز در رده دهم با ذوب‌آهن هم امتیاز بود و شاید خبری هم از کالدرون نبود. ترابی ۴۴ درصد امتیازات این فصل تیمش را یک تنه به چنگ آورده و نباید فراموش کنیم که در جام حذفی نیز گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل صنعت نفت در یک‌هشتم را به ثمر رساند تا اثرگذاری‌اش در مجموع لیگ و حذفی به ۱۲ گل از ۱۸ گل برساند.

حالا می‌توان کالدرون را شبیه به ارنستو والورده دانست و ترابی را لیونل مسیِ پرسپولیس قلمداد کرد. خیلی‌ها بر این باور هستند که اگر مسی نبود دوران حضور والورده در جمع آبی‌اناری‌ها به یک سال هم نمی‌رسید.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین