تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
plusresetminus
حزب الله: ترکیه پیش‌نویس قانونی را که یکی از کمیته‌های مجلس سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور تایید کرده، اهانت به تصمیمات حاکمیتی ملی خود دانست.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۶۰
ترکیه: تحریم‌های آمریکا علیه آنکارا اهانت به تصمیمات حاکمیتی ماست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به تصویب پیش‌نویس قانونی از سوی کمیته روابط خارجه سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور به بهانه عملیات چشمه صلح و قرارداد اس ۴۰۰، اعلام کرد: از انگیزه‌های تصویب این پیش‌نویس آگاه هستیم. دلیل این اقدام ناامیدی گسترده آمریکا است و این ناامیدی نیز ناشی از ضربه سختی بود که به طرح این کشور که از مدت‌ها قبل برای شمال سوریه آماده شده بود، وارد کردیم.
این بیانیه ضمن اشاره به اقدامات اخیر در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حول محور امور سیاسی داخلی ترکیه و حمایت گروه‌های مخالف ترکیه از این اقدامات، تصریح کرد: این اقدامات شکل جدیدی از اهانت به تصمیمات حاکمیتی ما در رابطه با امنیت ملی است و این تلاش‌ها تنها به روابط ترکیه و آمریکا ضربه خواهند زد.
در ادامه این بیانیه آمده است، وزارت خارجه ترکیه واکنش لازم را به پیش‌نویس قانونی مشابه آنچه مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۹ اکتبر سال گذشته تصویب کرده بود، داشته است.
همچنین در این بیانیه تاکید شد: پیش‌نویسی که قرار است در برنامه‌های مجلس سنا قرار داده شود، نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند توضیحاتی که به آنها دادیم را متوجه شوند.
در بیانیه یاد شده از مجلس سنای آمریکا خواسته شده عاقلانه عمل کرده و بدون آسیب زدن به اهداف مشترکی که در سطوح بالای دو کشور توافق شده‌اند، موضعگیری سازنده‌ای را در پیش بگیرند.
کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا چهارشنبه به دلیل اینکه ترکیه سامانه‌های اس۴۰۰ روسیه را خریداری کرده و نیز به خاطر عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، پیش‌نویس قانونی را برای اعمال تحریم‌هایی علیه آنکارا تصویب کرد.
با رای موافق ۱۸ عضو این کمیته در مقابل چهار رای مخالف، پیش‌نویس یاد شده تایید شد و قرار است امروز (پنج‌شنبه) برای تصویب به مجمع عمومی سنای آمریکا ارائه شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین