تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
plusresetminus
حزب الله: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف به شهروندان هشدار داد و گفت : مراقب پیامک های جعلی ارسال شده در این خصوص باشید .
۰
کد مطلب : ۲۱۳۶۹۶
هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت : همزمان با اجرای طرح الزامی کردن دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا یا otp  و اطلاع رسانی های گسترده در کشور مبنی بر آگاه سازی هموطنان از اجرای طرح مذکور از طریق رسانه ها ، افراد سود جو  با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده نسبت به ارسال پیامک به هموطنان اقدام می کنند .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد : کلاهبرداران با ترفند ارائه خدمات رمز یکبار مصرف متقاضیان را به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و از حساب طعمه های خود برداشت غیر مجاز می کنند .

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته ، هموطنان برای دریافت خدمات بانکی مذکور صرفا با مراجعه به سایت های اطلاع رسانی بانک ها و فروشگاه های اینترنتی مجاز نسبت به دریافت نرم افزارهای مربوطه اقدام وضمن مراجعه حضوری به بانک های عامل نسبت به راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیامک هایی که از سوی منابع نامعتبر برای آنها ارسال می شود، توجه نکنند .

وی بیان کرد: شهروندان آگاه باشند که مراکز دولتی و بانک ها اصولا در قالب طرح ماسک و از طریق سرشماره هایی که نام سازمان و ارگان پیام دهنده در سرشماره مشخص است برای متقاضیان خود پیامک ارسال می کنند و عمدتا در هنگام ثبت نام و دریافت اطلاعات ، هیچ گونه مبلغی را دریافت نمی کنند .

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ "پاشایی"ضمن تاکید بر اینکه هوشیاری و آگاهی هموطنان از آسیب ها ، تهدیدات و ترفندهای افراد مجرم در ارتکاب جرم شرط اصلی پیشگیری از جرایم حوزه سایبر است ، از شهروندان  خواست : درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین