تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
plusresetminus
معاون اقتصادی استانداری البرز:

۱۶۰ واحد دانش بنیان در استان البرز وجود دارد

حزب الله:معاون اقتصادی استانداری البرز از وجود ۱۶۰ واحد دانش بنیان در این استان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۴۷۱
۱۶۰ واحد دانش بنیان در استان البرز وجود دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جهانگیر شاهمرادی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه رویداد ملی و بین‌المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط و استارت آپ ها که به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز بیش از ۹۴ تا ۹۶ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد و بنگاه های کوچک و متوسط کشورمان چابک هستند، اگر در جریان کار و فعالیت اتفاقی برای این واحدها رخ دهد سریعا تغییر خط تولید داده و در بازار و تولید موقعیت خود را حفظ می کنند.
وی با اشاره به اینکه در جریانات کشورها و در مسیر تکنولوژی، صنایع کوچک نیز می توانند آسیب پذیر باشند، گفت: واحدهای صنعتی کوچک را باید برای حل مشکلات کمک کنیم، در این زمینه راهکار مهم این است که دولت حمایت خاصی را اعمال کند تا این بنگاه های اقتصادی به هم افزایی موثر برسند.
معاون اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه واحدهای صنعتی کوچک برای ثبت سفارش و بازاریابی نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشند، گفت: امروز مهمترین چالش صنایع کوچک و شاید مهمترین چالش حوزه تولید و اقتصاد کشورمان کمبود دریافت اطلاعات از یکدیگر است؛ در حالی که در شهرک های صنعتی فضای مناسبی برای استفاده از این ظرفیت ها فراهم است.
شاهمرادی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد مهم در استان البرز اتفاق خوبی است، توضیح داد: در شرایط سختی که امروز بر بازار حاکم است باید بتوانیم بین واحدهای صنعتی هم افزایی و تبادل اطلاعات ایجاد کنیم تا این موارد در زمینه تولید بیشتر به ما کمک کنند.
وی با بیان اینکه در کنار نقش کیفیت کالا باید قیمت تمام شده آن نیز در دنیا رقابت پذیر باشد، افزود: امروز خوشبختانه در شرایط تحریم نیز کالاهای تولیدی کشورمان را به فروش می رسانیم، به گونه ای که در استان البرز در هفت ماهه نخست سال جاری حدود ۴۰۰ میلیون دلار صادرات کالا به سایر کشورها داشتیم.
معاون اقتصادی استانداری البرز در بخش دیگری در بحث اهمیت تبادل فناوری نیز توضیح داد: در سال های گذشته ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر شده و یافته های دانشگاهی به حوزه صنعت معرفی می شوند و دانشگاه نیز نیازهای صنعت را رفع می کند.
شاهمرادی گفت: ۱۶۰ واحد دانش بنیان در البرز وجود دارد، در این استان صنایعی فعال است که از صفر تا صد فعالیت آنها حاصل اقدامات دانش بنیان است.
وی با اشاره به اینکه امروز در میان دانشگاهیان و صنعتگران کشور فضا برای صنعتی شدن فراهم شده است، افزود: امروز تفاهم نامه هایی که میان بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و شرکت های فناور در قالب رویدادهای ملی و بین المللی ویژه استارت آپ ها خواهیم داشت باید بدرستی مورد توجه بوده و بررسی شود زیرا می تواند در آینده گره گشای بسیاری از مشکلات دیگر واحدهای صنعتی باشد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین