تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله:مشاور امنیت ملی آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی از تمایل واشنگتن برای مذاکره با ایران در خصوص آزادی زندانیان آمریکایی حاضر در ایران که به جرم جاسوسی محاکمه و محکوم شده اند خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۴۵۸
واشنگتن مایل به گفتگو با ایران در خصوص مابقی زندانیان است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با سی بی اس، با تاکید بر ادامه کارزار موسوم به «فشار حداکثری» بر ایران، عنوان داشت دولت ایالات متحده مایل به ادامه گفتگوها برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران است.
اوبرایان در گفتگو با برنامه «رو در رو با ملت»  ضمن ابراز خرسندی از آزادی ژیائو وانگ، اظهار کرد: ما بسیار خوشحال خواهیم شد که همه ایرانی‌های بازداشت‌شده برگردند و ما به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد تا ایرانی‌ها با ما دیدار کنند و می‌خواهیم تمامی آن آمریکایی‌های زندانی در ایران به خانه بازگردند.
روز شنبه ۱۶ آذرماه، ژیائو وانگ، زندانی آمریکایی در ایران، با مسعود سلیمانی، پژوهشگر در زمینه سلول‌های بنیادی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که در آمریکا در بازداشت بود، مبادله شد.
رئیس‌جمهوری ایالات متحده از آزادی ژیائو وانگ در قبال مسعود سلیمانی استقبال کرد و گفت: «دیدید ما می‌توانیم با هم به توافق برسیم».
 مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به سی‌بی‌اس گفته سلیمانی قرار بود هفته آینده به دادگاه برود و ما احساس کردیم فرصتی هست تا یکی را به خانه برگردانیم، و [از این فرصت] استفاده کردیم.
مجری برنامه سپس سوال کرد: گفتید این یک توافق عالی بود؛ آیا می‌شود آن را بابی برای مذاکرات مستقیم با ایران دانست؟
رابرت اوبرایان ابراز امیدواری کرده که چنین شود و همزمان مدعی شد که بخشی از آزادی ژیائو وانگ ناشی از تحریم‌های شدید آمریکا در کارزار موسوم به «فشار حداکثری» بود.
اوبرایان گفت: رئیس‌جمهوری پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایرانی‌ها را در مورد گستره‌ای از مسائل مطرح کرده‌ است.
مشاور ترامپ سپس افزود: مایل هستیم با آنها به گفتگو بنشینیم. اما تحریم‌ها و فشار حداکثری تا وقتی ایران برنامه اتمی و اقدامات خود در منطقه را کنار نگذارد، متوقف نمی‌شود. در همین زمان، بسیار علاقمند هستیم در مورد مابقی بازداشت‌شدگان (آمریکایی) مذاکره کنیم. ما می‌خواهیم همه آمریکایی‌ها به خانه بازگردند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین