تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
plusresetminus
حزب الله:رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه اقلام غیرمجاز داروئی در کشورهای همسایه شرقی موجود است، گفت: کارشناسان نگرانند که افراد سودجو این اقلام غیرسالم و خطرناک را به عنوان داروی پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا به صورت قاچاق وارد کشور کرده و با قیمت‌های گزاف به فروش برسانند.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۳۷۹
مراقب داروی تقلبی آنفلوآنزا باشید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا در بیش از ۸۰ درصد موارد یک بیماری خود محدود شونده محسوب می شود، اظهار داشت: از لحاظ تخصصی درمان عفونت های تنفسی ویروسی در افراد معمولی صرفا درمان نگهدارنده شامل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز مصرف داروهای مسکن و ضد تب است.
 
وی افزود: داروهای ضد تب و ضد درد نیز همانند گذشته در داروخانه ها موجود است و عموما به عنوان داروهای بدون نسخه در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: داروهای ضد ویروسی بسیار محدود و انگشت شمار هستند، مصرف گسترده این اقلام داروئی علاوه بر آسیب های جسمی منجر به بروز مقاومت جسمی می شود.
 
وی افزود: چند سال قبل به دنبال شیوع همه گیری آنفلوآنزا در یکی از کشورهای پیشرفته داروی ضد ویروسی به عنوان داروی بدون نسخه در داروخانه ها عرضه شد که با توجه به مشاهده عوارض شدید ناشی از آن، بلافاصله این شیوه عرضه داروی ضد ویروسی منسوخ شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مادران باردار، افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی مانند ایدز، بیماران مزمن تنفسی، قلبی، کلیوی و کسانی که به دنبال دریافت اندام های اهدائی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را دریافت می کنند جزو گروه های در معرض خطر قرار دارند و با توجه به تدابیری که اندیشیده شده است داروهای مورد نیاز این افراد بدون هیچ محدودیتی در بیمارستان های محل بستری این افراد موجود است.
 
دکتر هاشمی‌شهری بیان کرد: به منظور رفاه حال بیماران و برای توزیع داروی ضد ویروسی مورد نیاز بیمارانی که به تشخیص متخصصان عفونی و یا فوق تخصص عفونی کودکان نیاز به بستری ندارند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
 
وی گفت: توزیع این دارو به سه داروخانه منتخب در شهرهای زاهدان، سراوان و خاش محول شده است و از مجموعه معاونت غذا و داوری دانشگاه خواسته شد تا با جدیت بر فرایند اجرای پروتکل تجویز و فروش این دارو نظارت لازم انجام شود.
 
به گزارش ایرنا آنفلوآنزای فصلی هر سال همگام با فصل پاییز با سرد شدن هوا شیوع می‌یابد و چیز جدیدی نیست اما امسال زودتر از هر سال و در مهر ماه آغاز شد و از سوی دیگر سویه غالب آن مهاجم تر و از نوع H۱N۱ بوده است که شدت و مرگ و میر بیشتری دارد.
 
بر اساس آمارهای موجود امسال تاکنون این بیماری جان هفت نفر را در محدوده دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر گرفته است که بر اساس اعلام پزشکان بسیاری از این افراد دارای بیماری زمینه ای بودند.
 
برای مهار بیماری آنفلوانزا در سیستان و بلوچستان همه امکانات بیمارستانی و درمانگاهی شهرستان های این استان بسیج شده است به طوری که علاوه بر آمادگی کامل در پذیرش بیماران، اطلاع رسانی به عموم مردم درباره پیشگیری و مراقبت های لازم در طول سیر بیماری انجام شده است.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین