کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای ۱۷ پروژه عمرانی برای توسعه فضای سبز به صورت همزمان/ آغاز احداث پارک ۱۰ هکتاریِ شهرک دانایی

پایگاه خبری کرج امروز , 17 آذر 1398 ساعت 12:30

حزب الله:توسعه فضای سبز در محلات محروم و کم برخوردار از اولویت های مجموعه مدیریت شهری است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرای ۱۷ پروژه عمرانی، خدماتی توسعه فضای سبز در شهر کرج اظهار داشت: عملیات عمرانی و فضای سبز در سه و نیم هکتاراز اراضی پارک شهید هاشمی محله اخترآباد تکمیل شده و فاز اول این پروژه آماده بهره برداری شده است.
وی گفت: در فاز دوم توسعه این پارک شهرداری منطقه ۴ کرج در نظر دارد ۵/۳ هکتار دیگر از اراضی جنب پارک هاشمی را تملک کند و باعملی شدن این اتفاق در آینده مساحت این پارک مجموعا به ۷ هکتار خواهد رسید.
این مسئول گسترش فضای سبز در محلات محروم و کم برخوردار را یکی از سیاست های اصلی مجموعه مدیریت شهری کرج و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج عنوان کرد و افزود: عملیات احداث پارک "شهر دانایی"  در منطقه ۵ با مساحت نزدیک به ۱۰ هکتار از هفته آینده در بلوار شهید ایرانی آغاز می شود.
بضاعتی پور با بیان اینکه دو قطعه زمین ۵/۲ هکتاری با کاربری فضای سبز جهت افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۵ در نظر گرفته شده افزود: پارک مادران شهید در محله کیانمهر کرج نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ایجاد باند سبز و جنگلکاری پیرامونی شهر، بهسازی نمای ساختمانی و پیاده‌راه‌سازی میدان و حاشیه شرقی رودخانه کرج، احداث پارک ملی ایران کوچک و پروژه ۱۷ و نیم هکتاری پارک حیات وحش کرج همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری در ارتفاعات عظیمیه، باغستان و نهر دلمبر را از دیگر پروژه های فعال سازمان معرفی کرد و افزود: کرج بیش از هر کاربری دیگر به فضای سبز و پارک نیاز دارد و در برنامه ریزی شهری احداث بوستان ها  و توسعه فضای های سبز جهت گذران اوقات فراغت شهروندان و بهبود شرایط زیست محیطی در  ارتقا کیفیت زندگی شهروندان نقش تعیین کننده ای دارد.


کد مطلب: 213354

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/213354/اجرای-۱۷-پروژه-عمرانی-توسعه-فضای-سبز-صورت-همزمان-آغاز-احداث-پارک-۱۰-هکتاری-شهرک-دانایی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com