تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
plusresetminus
حزب الله:مدیرعامل استقلال می‌گوید که هیچ کدام از ستارگان آبی‌های پایتخت، این تیم را ترک نمی‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۳۴۰
فتحی: تلاش می‌کنیم تا دوشنبه حقوق استراماچونی را پرداخت کنیم / قرارداد دیاباته، بند فسخ ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امیرحسین فتحی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی به سوالات مختلف راجع به شرایط آبی‌های پایتخت توضیح داد.
مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:
آیا در شرایط فعلی که پرداخت حقوق به بازیکنان و مربی خارجی سخت است، به فکر مربی ایرانی برای استقلال هستید؟
خیر، ما به هیچ گزینه‌ای به جز آقای استراماچونی فکر نمی‌کنیم و هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی او نداریم. او یک قرارداد دو ساله با ما دارد. ولی عرض کردم، ذکر این مشکلات دال بر نبودن استراماچونی در کنار استقلال نیست. هواداران ما مشکلات را درک می‌کنند، همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم. مشکلات اقتصادی کشور، محدود به فوتبال نیست. باشگاه استقلال هم جدا از این جامعه نیست. باشگاه تمام تلاشش را کرده و تمام توانمان را خواهیم گذاشت تا مشکلات مالی استراماچونی را حل کنیم تا او با قدرت در کنار استقلال باشد و افتخارآفرینی کند.
آیا ممکن است در راه ادامه همکاری با استراماچونی، هر اتفاقی رخ دهد؟
خیر. من صراحتا و با صداقت عرض کردم که آقای استراماچونی با ما قرارداد دارد و باشگاه می‌خواهد که این قرارداد ادامه پیدا کند. خود ایشان علاقه به همکاری به استقلال دارد. لذا من مشکلی نمی‌بینم و اگر مشکلی باشد، باشگاه در تلاش برای حل آن است.
آیا در قرارداد استراماچونی عدم پرداخت حقوق برای دو ماه اجازه فسخ به این مربی می‌دهد یا سه ماه؟
قراردادها تابع مقررات فیفاست. هر چیزی که مورد قبول فیفا باشد، قرارداد هم از آن جهت معتبر است. قرارداد آقای استراماچونی هم اینگونه است.
پس آیا دو ماه درست است؟
بله ولی باشگاه استقلال به تعهداتش عمل کرده و تلاشش را می‌کند که این اتفاق رخ ندهد. ما برای چهار ماه پول به حساب ایشان ریختیم. امروز فردا هم بانک‌های اروپا تعطیل هستند و دوشنبه بانک باز خواهد شد. آقای دکتر خلیل‌زاده هم که پیش از این پول‌ها را از کشور ثالث پرداخت می‌کردند، قول دادند که در اولین فرصت این کار را انجام می‌دهند. تلاش ما هم این است که دوشنبه در حساب او پول باشد. ما در این ماجرا باید به مربی حق بدهیم. مربی به ایران آمده و ۱۰۰ درصد حرفه‌ای است. او روزی ۱۰، ۱۱ ساعت کار می‌کند. جالب است که او یک روز هم مرخصی نگرفته است. بحث اعتراض، جدا است. ایشان به تعهداتشان عمل کردند و کنار تیم حضور داشتند و در تمرین امروز، دستیارانش تیم را تمرین دادند. بالاخره برای حساب بانکی ایشان مشکلاتی حادث شده که نه ما و نه آقای استراماچونی مقصر نیستند.
آیا ترک ایران توسط همسر استراماچونی به این موضوع ربط دارد؟
خیر، او برای تعطیلات کریسمس ایران را ترک کرد و ربطی به این موضوع ندارد. باشگاه استقلال و تمام اعضای هیات مدیره برای حفظ آقای استراماچونی تلاش می‌کنیم. پروسه قانع کردن او برای حضور در ایران زمان بر بوده و تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مربی حفظ شود و مشکل انتقال پول حل شود.
آیا در قرارداد دیاباته که این روزها برای استقلال می‌درخشد همانند قرارداد تیام، بند فسخ قرارداد وجود دارد؟
خیر، این بازیکن، بازیکنی است که قرارداد دو ساله دارد و هیچ بند فسخ قراردادی ندارد. این بازیکن همانند آقای استراماچونی با مطالعه به ایران آورده شده و با پیشنهاد این مربی هم بوده است. حتی آقای استراماچونی، شیخ دیاباته را تشویق به حضور در ایران کرد. قرارداد این بازیکن حدود ۵۰۰ هزار دلار است. این بازیکن فقط در صورتی که باشگاه به او اجازه دهد می‌تواند استقلال را ترک کند. هیچ بازیکنی اعم از شیخ دیاباته، قائدی و روزبه چشمی قرار نیست از استقلال جدا شوند. با پیشنهاد آقای استراماچونی قرار است در نیم فصل حداقل یک مهاجم به جمع تیم اضافه شود. ترجیحا این مهاجم خارجی است. با همین مشکلات انتقال عرض توانستیم، قسمت عمده حقوق آقایان دیاباته، میلیچ و استراماچونی را پرداخت کنیم. اگر مهاجم مدنظر آقای استراماچونی در ایران پیدا نکنیم از گزینه خارجی استفاده می‌کنیم.
شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا از کجا نشات می‌گیرد؟
استقلال هروقت اوج می‌گیرد، متاسفانه حواشی و شایعات شروع می‌شود. ما در کمیته اخذ مجوز حرفه‌ای موفق به اخذ مجوز شدیم و مدارک به AFC ارسال شده است. هفته گذشته از طریق فدراسیون فوتبال متوجه شدیم که برای AFC ابهامی درباره استقلال و تراکتور به وجود آمده است و فدراسیون در حال قانع کردن آن‌هاست. من از این که ابهام به چه خاطر است، بی‌اطلاعم.
یعنی به خاطر شکایت رابسون جانواریو و دو بازیکن ایرانی نیست؟
نه اینطور نیست. این مسائل مهلت دارد. اگر اشتباه نکنم تا ۲۰ جون یا جولای شکایت به امسال مربوط می‌شود. اگر هر بازیکنی الان شکایت کند به سال بعد مربوط می‌شود و در مجوز حرفه‌ای سال آینده لحاظ می‌شود. ضمن این که رای کمیته انضباطی فیفا برای شکایت رابسون جانواریو صادر شده است و ما هم در حال رایزنی هستیم که همانند پرونده پروپئیچ، طلب این بازیکن را از طریق پول‌هایمان در فیفا پرداخت کنیم. موافقت شفاهی این موضوع را از فیفا گرفتیم. به همین دلیل هنوز مشخص نیست ابهام به چه دلیل است و فقط زیر اسم استقلال و تراکتور خطی کشیدند و نوشتند در حال بررسی! با هماهنگی‌ای که با فدراسیون فوتبال شده، گفتند که مشکل خاصی متوجه استقلال نیست.
چرا شما باوجود نتیجه‌گیری استقلال همچنان مورد انتقاد سکوها هستید؟
امسال استقلال با مربی‌گری استراماچونی و هنرنمایی بازیکنان خوب استقلال، آنقدر زیبا بازی می‌کند که تحسین تیم رقیب را هم برانگیخت اما خودی‌ها انتقاد می‌کنند. فکر می‌کنم من باید جوا تمام مشکلات ۴ دهه اخیر استقلال را بدهیم. می‌گویند که زمین تمرین نداریم، این مشکل من نیست، مشکل فوتبال کشور است. آقای کی‌روش تا آخرین روز از زمین تمرین ایراد می‌گرفت. امسال جزو معدود سال‌هایی است که استقلال دو زمین تمرین دارد. زمین مرغوب‌کار و کمپ ناصر حجازی هم زیرساخت مناسب ندارد. ما پکیج بسیار خوبی برای کادرفنی جدیدمان ایجاد کردیم. استقلال به عنوان عضوی از وزارت ورزش و دولت با مشکلات گسترده‌ای مواجه است و با یک روز و دو روز حل نمی‌شود. قطعا انتقادات خط‌دهی شده است و نمی‌دانم چرا و به چه دلیل! نمی‌دانم چرا باید وقتی چهار گل جلو هستیم، هواداران باید شعار دهند. وقتی تیم می‌برد تمام اعضای باشگاه استقلال دخیلند. من نمی‌دانم کسی به صندلی من در باشگاه چشم دارد یا نه. کسانی که استقلال دوست ندارند این اخبار را به هوادار القا می‌کند.
آیا دلیلش این نیست که هوادار هر لحظه احساس می‌کند که ممکن است ستارگان تیم‌شان،‌ استقلال را ترک کنند؟
من نمی‌توانم این موضوع را بپذیرم. ما شب می‌خوابیم وصبح بیدار می‌شویم و می‌بینیم که چشمی، قائدی و دیاباته در حال رفتن هستند و استراماچونی هم قراردادش را فسخ کرده است. همه این‌ موضوعات را به هواداران القا می‌کنند. تا استقلال می‌خواهد نتیجه بگیرد، شیطنت می‌کنند. من نمی‌دانم چه کسانی هستند. فقط به عنوان یک هوادار می‌خواهم، به استقلال اجازه دهند که با آرامش به کارش ادامه دهد. من قول می‌دهم که استراماچونی که قرارداد دو ساله با ما دارد، تا آخر در استقلال بماند و مشکلی هم برای ادامه همکاری او نیست.  جا دارد از تحمل و صبر بازیکنانمان تشکر کنم. ما بازیکنانی داریم از کاپیتان تیم تا مرتضی آقاخان که مبالغ خیلی کمی گرفتند و بعضا درصدی نگرفتند. علت بدقولی این است که تعهدات مالی اسپانسرها انجام نشده است. وقتی کوثر، اتکا و همراه اول پول نمی‌دهد، پولی در باشگاه نیست که به بازیکنان بدهیم.
مگر در قرارداد با اسپانسرها جریمه دیرکرد ذکر نشده است؟
تاخیر در پرداخت وجود دارد و دلیل آن را نمی‌دانم. ما صبح که بیدار می‌شویم می‌گویند پول هتل ۵۰۰ میلیون، پول هواپیما ۶۰۰ میلیون، پول دریافت کارت بازی بازیکنان از سازمان لیگ ۴ میلیارد، پول اخذ مجوز حرفه‌ای ۸ میلیارد شده است. سرجمع این هزینه‌ها ۳۰، ۴۰ میلیارد است ولی پول نیست. هزینه امسال استقلال زیر ۷۰، ۸۰ میلیارد تومان است. امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان برای اخذ مجوز حرفه‌ای هزینه کردیم. بعضا سوال می‌شود که پول‌ها چه شد؟ پول انتقال اللهیار کجا رفت؟ ما مجبور هستیم که پول‌ را بدهیم برای مسائلی مانند اخذ مجوز حرفه‌ای. جالب است که هیچ کدام از بدهی‌ها مربوط به دوره ما نیست.
هزینه امسال بستن استقلال چقدر شده است؟
امسال چیزی حدود ۳۰ درصد تیم را با هزینه کمتر بستیم و قطعا جزو تیم‌های پرهزینه بالای جدول نیستیم. امسال نسبت به دیگر تیم‌ها اعداد و رقم نجومی نداریم. ما و پرسپولیس در یک زمینه مشترکیم. ما از اسپانسرهای مشترک ارتزاق می‌کنیم. به عنوان مثال ما با همراه مالی‌مان جلسه داشتیم که گفتند تا ۴۸ ساعت دیگر پول پرداخت می‌شود. پس از این من به بازیکنان می‌گویم تا یک هفته دیگر پول شما پرداخت می‌شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. بازیکن حرفه‌ای است و جز فوتبال کار دیگری ندارد و قطعا حق دارد.
باتوجه به قرادادهای متعددی که برای بلیت‌فروشی انجام شده است، چه بلایی سر این ماجرا می‌آید؟
این بحث نیاز به یک برنامه مستقل دارد. یک بخش از قرارداد ما با کوثر بر سر بلیت‌فروشی است که این قرارداد به اتکا منتقل شده است. در قرارداد با کوثر اینطور بود که باید تا ۴۸ ساعت قرارداد بلیت‌فروشی را مورد تایید قرار دهیم که این اتفاق نیفتاد. سپس سراغ شرکت دیگری رفتیم و ۷ میلیارد تومان دریافت کردیم اما به دلیل زیرساخت‌ها، بلیت‌فروشی به شرکت توسعه و تجهیز واگذار شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین