تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
plusresetminus
حزب الله:قطع کمک‌های وزارت نفت به باشگاه‌های فوتبال زیرمجموعه باعث شده تا شرایط 3 باشگاه پرهوادار و جنوبی کشورمان بغرنج‌تر از هر زمان دیگری شود و اگر اتفاقی رخ ندهد، شاید فردا دیر باشد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۲۸۳
تیم‌های نفتی فوتبال در آستانه سقوط/ یک نفر به داد آنها برسد!
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ابلاغیه جدیدی که چندی پیش از سوی وزارت نفت صادر شد، هرگونه کمک به تیم‌های فعال در حوزه حرفه ای زیرمجموعه این وزارتخانه، ممنوع اعلام شد. این مساله باعث شد تا کمک مالی به تیم‌هایی نظیر نفت آ‌بادان، پارس جنوبی و نفت مسجدسلیمان از کمک‌های دولتی به صورت کلی محروم شوند و باید تا پایان آذرماه تکلیفشان مشخص شود. ادامه این مشکلات قطعا آینده این باشگاه‌ها را به خطرات زیادی مواجه خواهد کرد.
از طرف دیگر، مجلس شورای اسلامی هم چند سال قبل طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن دولت حق هزینه کردن برای ورزش حرفه‌ای را ندارد. این تصمیم که پیش از این در مجلس شورای اسلامی هم مصوب شده بود، صدای سایر تیم‌ها را هم درآورد. این قانون در حالی در کشور ما تصویب و اجرایی شد که اصولا باشگاه‌ها هیچ راه درآمدزایی برای خود ندارند و به نظر می‌رسد که اتخاذ این تصمیم و تصویب این قانون بدون، قابلیت بازبینی جدی دارد. 
با تصمیم اتخاذ شده از سوی وزارت نفت وضعیت تیم‌های پرهواداری مثل نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و حتی پارس جنوبی جم نامشخص است. این تیم‌ها یا باید واگذار شوند که در شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد خریداری داشته باشند یا اینکه باید بزودی برای خود اسپانسر فراهم کنند که با وضعیت موجود، ناشدنی است. این تصمیم،‌عملا تیم های نفتی فوتبال کشور را دچار بن بستی کرده که راه حلی برای آن به نظر نمی رسد.
علی فیروزی از پیشکسوتان فوتبال آبادان در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشت، عنوان کرد: "نمی‌دانم چرا ناگهان چنین مساله‌ای عنوان شد و با این باشگاه‌ها اینطور برخورد کردند. نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی تیم‌هایی هستند که مردم با آنها زندگی می‌کنند. چرا وزیر نفت ناگهان تصمیم گرفت که این تیم‌ها را از زیرمجموعه وزارت نفت خارج کند؟ آیا کار کارشناسی در این خصوص انجام شده است؟ ورزش در این مناطق باعث می‌شود مردم و جوانان از انحراف دور شوند اما این تصمیم نه تنها به فوتبال بلکه به خیلی از زمینه‌های دیگر در کشور ما ضربه خواهد زد. الان این جوانان کجا بروند؟ این کار کارشناسی شده نبود و باید ابتدا زمان می‌دادند تا بخش خصوصی به ورزش ورود کند نه اینکه تیم‌ها و مردم را در استرس قرار دهند. این مساله باعث می‌شود که قشر جوان در این مناطق ضربه بخورد و آسیب ببیند."
در این بین جالب اینجاست که وزارت نفت پاسخی به ابهامات این تصمیم جنجالی و عجیب نداده و مشخص نیست تکلیف این تیم‌ها چه خواهد شد. از طرف دیگر، نمایندگان مردم آبادان، مسجدسلیمان و شهر جم تاکنون قدم مثبتی برای حل مشکلات این تیم ‌ها برنداشتند که این مساله بلاتکلیفی را بیشتر از هر زمان دیگری کرده است. مشخص نیست چرا نمایندگان مردم در مجلس که باید دغدغه حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را داشته باشند، برای کمک به این باشگاه‌ها پیشقدم نمی‌شوند. شاید بهتر است که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت طرحی برای کمک به این باشگاه‌های پرهوادار به زیرمجموعه خود ارائه دهد چرا که با وضعیت موجود، این باشگاه‌ها توان ادامه مسیر تا پایان فصل را ندارند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین