کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت:

بیماری آنفلوانزا در کشور در حال مهار شدن است

ایسنا , 14 آذر 1398 ساعت 21:58

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح یک هزار پروژه جدید وزارت بهداشت و درمان تا پایان امسال خبر داد و گفت: در هر هفته، ۵۰ پروژه را تا پایان امسال به لطف خداوند به بهره‌برداری خواهیم رساند و حدود ۸ هزار و ۱۰۰ تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد.


سعید نمکی پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور در شهرستان قرچک و در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد پروژه‌های در دست‌ ساخت وزارت بهداشت اظهار کرد: تا پایان سال جاری یک هزار پروژه جدید افتتاح می‌شود.
وی گفت: با توجه به تحریم‌ها و کمبود منابعی که در کشور وجود دارد در هر هفته ۵۰ پروژه تا پایان امسال به لطف خداوند به بهره‌برداری خواهیم رساند و حدود ۸ هزار و ۱۰۰ تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد که این اولین سالی است که این تعداد تخت با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم‌تر بهره‌برداری می‌شود.
وزیر بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه این پیک در حال مهار شدن است، علی‌رغم اینکه ویروس H1N1 از سال ۹۴ هم مهاجم‌تر و هم کشندگی بالاتری دارد ولی خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر ما نسبت به سال ۹۴ کمتر بوده است که گزارش آن در پایان هر هفته به استحضار مردم می‌رسد.
وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید ستاری قرچک، اظهار کرد: بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک با یک نحوه مدیریت جدید اداره می‌شد و  کمکی هم از برون‌سپاری به بانک پاسارگاد انجام می‌شد که در مجموعه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که مقداری از آن به گذشته برمی‌گردد و مقداری هم شاید به شیوه مدیریتی است که باید تغییراتی در آن ایجاد شود.
وی افزود: ما مشکلاتی که وجود دارد را ارزیابی می‌کنیم مشکل این بیمارستان در بحث سی‌تی‌اسکن بود که قرار شد در اسرع وقت مجوز این کار را صادر کنیم و مشکلات دیگری که قطعاً رفع‌ و رجوع خواهد شد به‌زودی برطرف خواهد شد.
نمکی گفت: طبق روال همیشگی، مسائل و مشکلاتی که از طریق همکاران در بیمارستان‌ها گزارش می‌شود را جمع‌بندی و دستورات لازم را اتخاذ می‌کنیم که کمکی برای برطرف شدن مشکلات مردم باشد.
وزیر بهداشت ابراز کرد: تا آخر سال حدود هزار پروژه جدید را افتتاح خواهیم کرد و هر هفته ۵۰ پروژه را با همه سختی‌ها و مشکلات اعتباری که امسال به دلیل ذیل منابع و تحریم داشتیم با لطف خدا به بهره‌برداری خواهیم رساند و حدود ۸ هزار و ۱۰۰ تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه خواهد شد که این اولین سالی است که می‌توانیم ۸ هزار و ۱۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستان‌های کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه به بهره‌برداری برسانیم.
وی با اشاره شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور، بیان کرد: بیماری آنفلوانزا در کشور یک پیک جدیدی در پاییز پیدا کرده است که ما هرساله تقریباً شاهد پیک پاییزه آنفلوانزا بودیم، فرق پیکی که امسال با خیزی که آنفلوانزا در سال‌های قبل داشته است این است که ما در سال ۱۳۹۴ شیوع ویروس سرکش و مهاجم H1N1 را داشتیم که به‌هرحال تعدادی مرگ‌ومیر داشته است که یکی از نشانه‌های آن ابتلای سخت به عفونت تنفسی است.
این مسئول افزود: در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ آنفلوانزا از پیک H3N2 بوده است که کمتر مهاجم بوده اما امسال کل منطقه شرق مدیترانه، ایران، کویت، عمان و بحرین را درگیر کرده و تقریباً این پیکی که حتی اروپا را هم گرفتار می‌کند در ایران دو هفته زودتر اتفاق افتاده است.
نمکی تأکید کرد: خوشبختانه این پیک در حال مهار شدن است، علی‌رغم اینکه ویروس H1N1 از سال ۹۴ هم مهاجم‌تر و هم کشندگی بالاتری دارد ولی خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر ما نسبت به سال ۹۴ کمتر بوده است که گزارش آن در پایان هر هفته به استحضار مردم می‌رسد.
وزیر بهداشت و درمان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده است و آموزش به مردم که بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از این بیماری است خیلی کمک می‌کند تا آنها دچار این بیماری نشوند و داروی این بیماری به‌اندازه کافی در تمام مراکز درمانی و بهداشتی و حتی به بخش‌های خصوصی هم ارسال کردیم طبق برآورد ما این پیک آنفلوانزا از هفته آینده رو به نزول خواهد بود.


کد مطلب: 213192

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/213192/بیماری-آنفلوانزا-کشور-حال-مهار-شدن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com