تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
plusresetminus
حزب الله:افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرج پس از اعلام اصلاح قیمت بنزین موضوعی بود که در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد؛ شهرداری مدعی است که تاکسی‌های گردشی تخلف می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۱۶۵
اماواگرهای افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرج/ تخلف تاکسی‌های گردشی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دهم آذرماه بود که علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در جلسه ستاد تنظیم استان البرز ضمن انتقاد به بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی در کرج گفته بود؛ در روزهای نخستِ پس از اصلاح قیمت بنزین، خطوط تاکسیرانی نرخ را بالا بردند که با نظارت‌های انجام شده برخی خطوط نرخ ها را به قبل بازگرداندند.
وی همچنین گفته بود؛ علیرغم گشت های تاکسیرانی و انجام بازرسی ها  برخی خطوط تاکسیرانی هنوز افزایش نرخ تاکسی ها را اعمال می کنند، لازم است در خصوص کنترل نرخ تاکسی های شهری، تدابیر لازم از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج صورت گیرد.
جهانگیر شاهمرادی معاون اقتصادی استانداری البرز نیز در جلسه یاد شده با اشاره به افزایش نرخ کرایه در برخی از خطوط تاکسی در کرج، گفته بود؛ افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی پذیرفتنی نیست.
اما در این خصوص با مجید استادکاظمی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
تاکسی های گردشی چون در خطوط مشخصی کار نمی کنند و بر اساس مسافت سفر کرایه دریافت می کنندوی در خصوص نظارت های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج بر نرخ کرایه خطوط مختلف تاکسی این کلان‌شهر بعد از اصلاح قیمت بنزین به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه هیچ گونه افزایش قیمتی در خطوط تاکسی کرج نداشته ایم زیرا در دو هفته اخیر این خطوط به طور مرتب مورد بازرسی مشترک سازمان صمت و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج قرار گرفته و رصد شده اند.
وی با اشاره به اینکه بعد از اصلاح قیمت بنزین در هر هفته دو تا سه نوبت گشت مشترک بازرسی ما با سامان صمت از خطوط تاکسیرانی کرج انجام شده است، عنوان کرد: در جریان ابن بازرسی ها تیمی از تعزیرات حکومتی نیز حضور یافتند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به اینکه بازرسان این سازمان به طور محسوس بر فعالیت راننده تاکسی ها و میزان کرایه‌ای که از مسافران دریافت می کنند نظارت دارند، گفت: در قالب این نظارت ها گزارش مشهودی مبنی بر تخلف رانندگان خطوط تاکسی در کرج مبنی بر اینکه افزایش نرخ کرایه ها را اعمال کرده اند، نداشته ایم.
استادکاظمی در پاسخ به این پرسش که مدیرکل تعزیرت حکومتی استان در جلسه ستاد تنظیم بازار به موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی اشاره کرده است، در این خصوص چه نظری دارید؟ گفت: در این میان تاکسی های گردشی چون در خطوط مشخصی کار نمی کنند و بر اساس مسافت سفر کرایه دریافت می کنند، ممکن است دچار تخلفی در این زمینه شوند، اما رانندگان تاکسی که در خطوط مشخص کار می کنند چون نرخ مصوبی دارند که در خودروی آنها جلوی چشم مسافران نصب شده است، به همین دلیل تخلفی در میزان کرایه دریافتی از مسافر نخواهند داشت.
مسافربرهای شخصی به طور معمول نرخ های بالاتری بابت کرایه از مسافر دریافت می کنندوی افزود: تخلفات جزئی در خصوص اخذ کرایه از مسافران داشته ایم که شامل دریافت ۵۰ تا نهایت ۱۵۰ تومان بیشتر از نرخ کرایه مصوب هر خط بوده است که البته این موارد قبل از اصلاح قیمت بنزین نیز وجود داشته است و دلیلش تنها این بوده که گاهی راننده پول خرد نداشته است تا باقی پول مسافر را به او پس داد.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به اینکه کنترل نرخ کرایه تاکسی ها از کرج به سمت شهرهای اقماری آن با شهرداری های همان شهرها است، گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج به جزء کرج تنها بر نرخ کرایه تاکسی ها در فردیس نظارت دارد.
استادکاظمی با تاکید بر اینکه مردم سعی کنند برای جابجایی در شهر از تاکسی ها استفاده کنند نه مسافربرهای شخصی، گفت: به هنگام غروب چون تردد در سطح خیابان های شهر بالاست زمان رسیدن تاکسی ها به خطوط کمی بیشتر می شود و ممکن است در این فاصله ماشین های شخصی برای مسافرگیری وارد خطوط شوند.
وی در ادامه گفت: مسافربرهای شخصی به طور معمول نرخ های بالاتری بابت کرایه از مسافر دریافت می کنند، توصیه می کنیم مردم به هنگام حضور در خطوط تاکسی اگر چند لحظه ای معطل شدند تنها کمی صبوری کرده و منتظر ورود تاکسی ها باشند زیرا به گونه ای برای تردد تاکسی ها در شهر برنامه ریزی کرده ایم که مردم مدت طولانی در صف نمانند.
وضعیت سهیمه بنزین تاکسی‌ها و سرویس مدارس
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص اقداماتی که بعد از اصلاح قیمت بنزین برای حمایت از تاکسی داران در بحث سهمیه بنزین خودروی آنها دنبال شده است، توضیح داد: بعد از اعلام نرخ جدید بنزین، سهمیه بنزین تاکسی های دوگانه سوز اصلاح شده و از ۲۰۰ لیتر به ۲۵۰ لیتر در ماه رسیده است، سهمیه ماهانه تاکسی های ون نیز از ۴۰۰ لیتر به ۶۰۰ لیتر رسیده است.
استادکاظمی با توجه به این موضوع که برخی تاکسی ها به عنوان سرویس مدارس فعالیت دارند در مورد آخرین پیگیری ها برای اختصاص سهمیه بنزین به این قبیل تاکسی ها نیز گفت: برای سرویس های مدارس سهمیه ای منظور نشده بود اما اکنون‌ سهمیه آنها نیز برقرار شده و با ثبت نام در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) این سهمیه را دریافت خواهند کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین