تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
plusresetminus
حزب الله:معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های دو کشور، گفت: از سال ۲۰۱۴ تا کنون حجم مبادلات تجاری بین دو طرف بیش از 3 برابر شده است و این رقم در سال ۲۰۱۸ رشد ۷۴ درصدی را نشان می دهد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۱۴۲
افزایش 74 درصدی مبادلات تجاری ایران و آذربایجان در سال گذشته میلادی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شاهین مصطفی یف افزود: در سایه اراده سیاسی رهبران دو کشور روابط اقتصادی فی‌مابین نیز تقویت شده و در چندسال اخیر با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه بوده است.
وی ادامه داد: سفر حاضر با دستور آقای الهام علی‌یف رئیس جمهور کشور آذربایجان در قالب هیات بلندپایه تجاری و اقتصادی انجام شده و تلاش داریم تمامی توافقات قبلی را بیش اپیش در فاز عملیاتی شدن قرار دهیم.
مصطفی یف خاطر نشان کرد: روابط دو کشور ایران و آذربایجان در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، حوزه انرژی و سایر موارد در سطح منطقه مثال‌زدنی است.
وی تصریح کرد: در مجموع روابط اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان حدود ۵۰ درصد از تجارت ایران با کشورهای قفقاز جنوبی را شامل می شود.
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: از سال ۲۰۱۴ حجم مبادلات تجاری میان ایران و آذربایجان بیش از 3 برابر شده و این افزایش در سال ۲۰۱۸ بالغ بر 74 درصد و همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۳۱ درصد بوده است.
مصطفی یف افزود: زمینه بسیار خوبی برای حضور شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان وجود دارد و سال گذشته ۱۵۴۱ شرکت ایرانی در آذربایجان سرمایه گذاری کرده اند که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.
وی اعلام کرد: همکاری مشترک در حوزه خودروسازی، ساخت اتوبوس و همچنین کامیونت، تولید انواع قطعات خودرو، ساخت تریلرهای کامیون و همچنین راه اندازی شرکت داروسازی مشترک و شرکت فرآوری انواع میوه، در دستور کار دو طرف بوده که در بسیاری از موارد اقدامات عملیاتی آغاز شده و در حال انجام است.
معاون نخست وزیر آذربایجان تاکید کرد: ظرفیت های بسیار بزرگ و گسترده برای افزایش همکاری ها وجود دارد که ما به دنبال تقویت آنها هستیم.
مصطفی یف خاطر نشان کرد: احداث منطقه صنعتی آزاد مشترک و همچنین برقراری تجارت ترجیحی فیمابین می‌تواند به تسهیل روابط اقتصادی و تجاری و همچنین صنعتی دو کشور بیش از پیش کمک نماید.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین