تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون نخست وزیر کشور آذربایجان با اشاره به ظرفیت‌های همکاری های صنعتی و تجاری دو طرف، احداث منطقه صنعتی مشترک و همچنین اجرای تجارت ترجیحی فی‌مابین را جزو اولویت‌های همکاری اقتصادی ایران و آذربایجان اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۱۴۱
جانمایی برای احداث شهرک صنعتی مشترک میان ایران و آذربایجان/ اجرای تجارت ترجیحی میان دو کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی افزود: در یک ماه گذشته برای دومین بار است که این ملاقات بین دو طرف انجام می‌شود و امیدوارم این جلسات برای دولت ها و ملت های دو کشور مایه خیر و برکت شود.
وی ادامه داد: مسئولان دو طرف به ویژه روسای جمهور ایران و آذربایجان بر توسعه روابط و گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید دارند که این مهم بر مبنای روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه در طول سالیان است.
رحمانی با اشاره به حضور و مشارکت هیات عالی‌رتبه آذربایجانی در این جلسه مشترک، گفت: احداث منطقه صنعتی مشترک صنعتی و روابط تجاری بر پایه تجارت ترجیحی یکی از موثر ترین و مهم ترین کارهایی است که در شرایط فعلی باید به آن بپردازیم و برای عملیاتی شدن آن ها سریعتر اقدام کنیم.
وزیر صمت افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی دو کشور، هیچ محدودیتی برای گسترش روابط وجود ندارد و علاوه بر روابط فیمابین در چارچوب کریدور شمال-جنوب نیز می‌توانیم به گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور با سایر کشورها کمک نماییم.
وی ادامه داد: برای احداث شهرک صنعتی مشترک در یکی از شهرستان های استان اردبیل جانمایی لازم انجام شده است که مورد توافق هر دو طرف بوده و مقدمات لازم با جدیت در حال پیگیری است و به زودی عملیاتی خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری بدان میزان است که می‌تواند اقتصاد 2 کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
رحمانی خاطرنشان کرد: سیاست جدید تجاری ایران توجه به کشورهای همسایه، دریای خزر و به ویژه کشورهای روسیه و آذربایجان است و مسلماً بخش عمده‌ای از نیاز های وارداتی خود را نیز از این طریق تأمین خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اجرای تجارت ترجیحی با برخی کشورها از جمله ترکیه و اتحادیه اوراسیا به صورت موافقتانه فی مابین با ایران در حال انجام است که با اقدامات کارشناسی به زودی و همزمان با سفر رئیس جمهور آذربایجان به کشورمان موارد مدنظر ایران و آذربایجان نیز نهایی و اعلام می شود.
وزیر صمت گفت: توسعه ارتباطات مالی و بانکی به عنوان زیرساخت‌های لازم برای تسهیل روابط تجاری طرفین باید مورد توجه قرار گیرد، هرچند که مبادلات تهاتری نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.
رحمانی در پایان خاطر نشان کرد: حضور فعال تولیدکنندگان و صنعتگران و همچنین تجار طرفین در نمایشگاه‌های بین‌المللی دو طرف برای آشنایی از ظرفیت‌های قتصادی طرفین دارای اهمیت بالایی که باید در دستور کار قرار گیرد.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین