تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
plusresetminus
حزب الله: چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم؟شاید یکی از سوالاتی که هر یک از مشترکین تلفن همراه یا ثابت حداقل یک‌بار از خود پرسیده باشند این است که شکایت خود درباره خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها را چگونه می‌توانند طرح و آن را تا به نتیجه رسیدن پیگیری کنند؟ یا اساسا کدام دستگاه دولتی یا غیردولتی وظیفه دریافت شکایات، پیگیری و پاسخگویی به آن‌ها را دارد؟
۰
کد مطلب : ۲۱۳۱۱۲
چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شاید هر یک از ما حداقل یک‌بار به موردی برخورده باشیم که موجب نارضایتی از خدمات یا سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شده باشد. اما چگونه و از چه طریق می‌‌توانیم شکایت خود را به گوش دستگاه‌های مسئول برسانیم؟ یا اساسا کدام دستگاه دولتی یا غیردولتی مسئول دریافت و پیگیری شکایات ما از اپراتورها است؟

سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی دستگاه مسئول دریافت و پیگیری شکایت مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است. این سازمان با هدف ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شکل گرفته است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای 195 و یا صندوق پستی 195-16315، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی به آدرس https://195.cra.ir، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند. در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت و ... آن را ضمیمه کنند.
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین