تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
plusresetminus
حزب الله:یک نماینده مجلس شورای اسلامی از لزوم تحقیق و تفحص در خصوص قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس سخن گفت.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۰۹۱
قاضی‌زاده هاشمی: قرارداد ویلموتس ۳ میلیون یورو است/ در بیت‌المال، محرمانه نداریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال اظهار کرد: با ویلموتس، قرارداد بسیار گران‌تری از کی‌روش بسته شد. قیمت ویلموتس، در اروپا حدود ۵٠٠ هزار یورو بود اما با وی قرارداد ٣ میلیون یورویی بسته‌اند. قرارداد ٣ برابری با ویلموتس، قابل قبول نیست و نیازمند تحقیق و تفحص است. کی‌روش هم به قراردادش با فدراسیون فوتبال استناد می‌کرد.
*‌ نقش دلال‌ها در قرارداد ویلموتس
قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از سیاست‌های فدراسیون فوتبال در نحوه عقد قرارداد با مارک ویلموتس، گفت: بعد از شکست مقابل ژاپن، کی‌روش بعد از سال‌ها از سمتش کناره‌گیری کرد. فدراسیون مدتی دنبال سرمربی بود و اسامی زیادی مربیان از جمله زیدان مطرح شده بود و نهایتا به آقای ویلموتس رسیدند. البته شنیده‌ام که در حضور ویلموتس در ایران، نقش برخی از دلال‌های عرصه فوتبال و ایرانیان مقیم هلند موثر بود.
* در بیت‌المال، محرمانه نداریم
عضو مجلس شورای اسلامی که در برنامه "سلام، صبح به خیر" تلویزیون صحبت می‌کرد، با اشاره به سفر تاج به بلژیک برای عقد قرارداد یادآور شد: در آن زمان این بحث مطرح بود که چرا او برای عقد قرارداد به ایران نمی‌آید؟ با این حال تاج به سفارت ایران در بلژیک رفت و قرارداد را امضا کرد. از طرفی متن و شرایط این قرارداد شفاف نبود. تاج قرارداد غیرشفافی با ویلموتس در بلژیک بست. وقتی اعتباری از بودجه بیت‌المال پرداخت می‌شود، چیزی به نام محرمانه وجود ندارد.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با وجود اینکه ما تجربه همکاری با کی‌روش را داشتیم که به مراتب مربی بهتری نسبت به مارک ویلموتس بود، پیشنهاد شد که مسائل گذشته در قرارداد با ویلموتس تکرار نشود اما این قرارداد در بلژیک امضا شد و ویلموتس هفت ماه است که سرمربی تیم ملی شده است.
وی در پاسخ به این سوال که منظورش از عدم شفافیت قرارداد چیست، گفت: شفافیت یعنی قرارداد او برای افکار عمومی روشن نیست. در خیلی از قراردادها و پیمان‌ها چیزی به نام محرمانه نداریم. زمانی که اعتباری از بودجه عمومی و بیت‌المال پرداخت می‌شود، چیزی به نام محرمانگی نداریم. ما نیازمند شفافیت هستیم. در مجلس هم شفافیت مطرح شده است. ما شفافیت در رای را مطرح می‌کنیم. تبعا در مورد امری مانند قرارداد که میلیون‌ها ایرانی نسبت به تیم‌ملی حساس هستند، عشق دارند و دنبال می‌کنند، همه چیز باید شفاف باشد.
* قرارداد ویلموتس نیازمند تحقیق و تفحص است
این نماینده مجلس درباره مبلغ قرارداد ویلموتس و کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شروع کرد و در سال آخر با یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از ایران خارج شد. ما با ویلموتس به مراتب، قرارداد گران‌تری را بستیم. ویلموتس در بازار اروپا جزو مربیان درجه یک نیست و ارزشش در بین مربیان درجه دو و سه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو است و برای سفر به ایران هم ۲۰۰ هزار یورو بیشتر دریافت می‌کنند. او اگر بخواهد در تیم‌های اروپایی و در لیگ کشورهای مختلف اروپایی مربیگری کند، ۸۰۰ هزار دلار می‌گیرد. نهایتا می‌توان به او یک میلیون یورو پرداخت کرد که آن هم شامل واسطه و مبلغ دلالی است.
قاضی‌زاده ادامه داد: این رقم سه برابری نیازمند یک تحقیق و تفحص است. متن اصلی قرارداد یا متن‌ها و توافقات خارج از قرارداد چطور بسته شده است. درباره تبلیغات، دستیاران، دلال و ... باید شفافیت وجود داشته باشد.
* یک مربی خارجی انصافش از مسئولان ایرانی بیشتر بود
عضو کمیته تحقیق و تفحص باشگاه‌های ورزشی در مجلس شورای اسلامی گفت: یک مربی خارجی در سال‌های گذشته، عدد ویژه‌ای در حدود سه تا پنج میلیون دلار برای دو سال و نیم گرفته است. وقتی این مبلغ را به او دادند گفت من فقط سه میلیون دلار از شما طلب دارم. انصاف مربی خارجی بیش از انصاف مسئولان ایرانی بود. خود این مربی گفته سه میلیون دلار می‌خواهد نه پنج میلیون دلار. به زودی نتیجه تحقیق و تحفص‌ها اعلام می‌شود.
* ویلموتس ۳ میلیون یورو غرامت می‌خواهد
او ادامه داد: ویلموتس دستمزدش را دریافت کرده است. بحث این است که رقم واقعی قرارداد چیست؟ او چه مبلغی را به عنوان غرامت درخواست خواهد کرد؟ او گفته وکلایم با فدراسیون مذاکره خواهند کرد که شنیدم همسرش وکیل او است یا سایر وکلای او با فدراسیون فوتبال صحبت خواهند کرد. وقتی او برای نشستن روی نیمکت در یک بازی ۲ میلیون یورو می‌خواهد، چه مبلغی را به عنوان غرامت درخواست خواهد کرد؟ دیروز پرس‌وجو کردم و فهمیدم او ۲ تا ۳ میلیون یورو به عنوان غرامت می‌خواهد. سوال ما این است که چه مبلغی پرداخت خواهد شد و از طرفی این مبلغ ۲ میلیون یورو روی چه مبنایی پرداخت شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین