کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صالحی امیری:

حرف وزیر ورزش دستوری نبود/ پولی برای سرمربی تیم ملی فوتبال ندادیم

مهر , 11 آذر 1398 ساعت 14:13

حزب الله:رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که با توجه به در پیش بودن رویدادهای کسب سهمیه و بازیهای المپیک، تاکنون ۹۰ درصد بودجه فدراسیون ها را پرداخت کرده ایم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدرضا صالحی امیری در نشستی که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: مسایل مربوط به کاروان در سه سطح در کمیته پیگیری می شود، حضور رئیس فدراسیون در هیات اجرایی و مطرح شدن مسایل مربرط به رشته  تحت مدیریت او سطح اول است. ضمن اینکه بازدید از اردوها هم مکمل این سطح از کار است.
دو میلیارد بالاتر از سقف داده ایم
وی ادامه داد: تا به امروز ٢ میلیارد تومان خارج از سقف بودجه مصوب به فدراسیون ها کمک داشته ایم، تا به امروز هم ٩٠ درصد بودجه سالیانه فدراسیون ها را پرداخت کرده ایم و به زودی ١٠ درصد باقی مانده پرداخت می شود.
بررسی ورزشکاران درکمیته سه نفره
رئیس کمیته ملی المپیک بررسی وضعیت ورزشکاران برای کسب سهمیه در کمیته تخصصی و سه نفره را مربوط به سطح دوم اقدامات مربوط به المپیک عنوان کرد. ضمن اینکه به گفته وی سطح سوم کار هم جمع بندی کار ستاد عالی است.
همه ورزشکاران تحت نظر هستند
صالحی امیری تاکید کرد: تک تک ورزشکاران که امید به کسب سهمیه آنها وجود دارد، در معرض نظارت و آنالیز دقیق ما هستند تا مسائل و مشکلات مربوط به آنها بررسی و حل و فصل شود. حمایت ما تا المپیک ادامه دارد.
شرایط خوب است اما ایده آل نیست
وی تصریح کرد: نسبت به ادوار گذشته المپیک مانند لندن و ریو، شرایط فعلی کاروان توکیو از نظر کسب سهمیه خوب است، از واژه ایده آل استفاده نمی کنیم اما شرایط خوب است. به لحاظ بودجه هم شرایط خوب است، مدعی کمک ایده آل مالی نیستیم اما با توجه به مشکلات مالی موجود، کمک خود را داشته ایم.
حرف وزیر ورزش دستوری نبود
وعده های محمد بنا و محمد دادگر در رابطه با مدال آوری در المپیک و اینکه این وعده ها در وزارت ورزش مطرح شده، موضوعی بود که صالحی امیری در رابطه با آن گفت: از من در رابطه با وزارت نپرسید، اینجا کمیته است و من در مورد این نهاد حرف می زنم. من در جلسه بودم، واقعیت این است که وزیر ورزش تشویق می کند، در این نشست ها روسا وضعیت خود را تشریح می کنند. هیچکسی هم بابت مدال آوری اجباری را القا نمی کند، موضوع فقط تشویق و انگیزه دهی است، البته مربیان و روسا هم حرفه ای هستند، آنها قول مدال نمی دهند همیشه از واژه "ان‌شالله" استفاده می کنند. وی تاکید کرد که در هیچ سطحی شکافی میان وزارت و کمیته نیست، ضمن اینکه بابت مدال هیچ توصیه دستوری به فدراسیون ها نشده است.
کیانوش رستمی انتظارات را برآورده نکرد
وی در این رابطه ادامه داد: از کیانوش رستمی هم حمایت لازم را داشته ایم اما نتوانست نتیجه بگیرد و رضایت ما برآورده نکرد اما نباید دست مایه انتقام و انتقاد باشد، کماکان از کیانوش رستمی حمایت خواهیم داشت چرا که المپیک توکیو آخر دنیا نیست. حمایت مالی و معنوی کمیته از ورزشکاران ادامه دارد کما اینکه روزانه بخشی از وقت مدیریتی من صرف ورزشکاران می شود.
نتایج تیم امید راضی کننده نیست
صالحی امیری همچنین در رابطه با تیم فوتبال امید با تاکید بر اینکه مسئولیت این تیم با فدراسیون است، گفت: در فرآیند انتخاب کادر فنی تا به امروز دخالتی نداشته ایم، تا به امروز در دو مرحله ٤٠٠ میلیون به تیم امید کمک کرده ایم اما نتایج رضایت بخش نبوده است، با تاج و سلطانی فر نشست هایی داشتیم تا انتظارات ما که انتظار ملت است، برآورده شود.
به ژیمناستیک کمک کرده ایم
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد ژیمناستیک و مشکلات مالی این رشته گفت: ٩٠ درصد بودجه این فدراسیون را داده ایم و جدا از آن کمک دیگری هم شده است.  ٥٠٠ میلیون به این فدراسیون داده ایم.
پولی برای ویلموتس ندادیم
سیدرضا صالحی امیری در واکنش به این پرسش که آیا کمیته المپیک برای تامین مبلغ طلب سرمربی بلژیکی تیم ملی کمکی به فدراسیون فوتبال کرده است گفت: نه، ما هیچ پولی برای این مورد پرداخت نکرده ایم.
میزان کمک به فدراسیون ها
وی ادامه داد: در کل ٣٢ میلیارد کمک مستقیم به فدراسیون ها داریم و ١٠ میلیارد کمک غیر مستقیم، در همین نشست اخیر هیات اجرایی یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون برای کمک المپیکی به فدراسیون ها تصویب کردیم، با همه اینها تاکید می کنم که از ژیمناستیک باید حمایت شود به خصوص در مورد تجهیزات.
به اندازه توان کمک کردیم
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین صحبت هایی در رابطه با مسایل و مشکلات مالی و اینکه کل بودجه این کمیته ٧٤ میلیارد تومان است، انجام داد و گفت: اخیرا ٢٠٠ میلیون ارز گرفتیم ضمن اینکه هزینه هایی داریم که اصلا به چشم نمی آید. در کل به اندازه توان به فدراسیون ها کمک کرده ایم.
در هیچ انتخاباتی دخالت نکردیم
صالحی امیری با تاکید بر اینکه شأن کمیته ملی المپیک و ریاست آن در انتخابات فدراسیون ها عدم مداخله و بی طرفی است، گفت: تا به امروز در هیچ انتخاباتی دخالت نداشته‌ایم اما به هرحال در اتاق من باز است و خیلی ها رفت و آمد دارند. اما در عین حال تاکید می کنم مداخله در فرآیند انتخابات خلاف اخلاق و مقررات است، رای ما همیشه مخفی است، نماینده کمیته در مجامع پس از مشورت با من و به صورت مخفی رای می دهد دلیلش هم روشن است چرا که باید با رئیس منتخب کار کنیم، هر کسی انتخاب شود مورد حمایت و اعتماد ما است.
کمک کردیم محمودی به انتخابات والیبال برسد
وی ادامه داد: انتخابات زمانی معنا دارد که رقابت باشد، به همین دلیل کمک کردیم بهنام محمودی به انتخابات والیبال برسد و نتیجه هم ١٥ رای برای او شد. به رقابت کمک می کنیم اما دخالت نداریم. همانگونه که انتخابات کشتی به صورت آزاد و بدون دخالت برگزار شد. اگر کاندیدایی می گوید حمایت کمیته و شخص من را دارد، تکذیب می کنم.
دبیرکلی سعیدی قطعی است
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه دبیرکل شدن کیکاوس سعیدی قطعی است و منتظر انتخاب خزانه دار از میان یکی از دو گزینه پیشنهادی به خزانه دار کل کشور هستیم تا حکم او صادر شود، در مورد جودو و وضعیتش برای المپیک توضیحاتی ارائه کرد.


کد مطلب: 212883

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/212883/حرف-وزیر-ورزش-دستوری-نبود-پولی-سرمربی-تیم-ملی-فوتبال-ندادیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com