تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
plusresetminus
حزب الله:مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در حاشیه بیست و سومین سالروز ملی صادرات با اشاره به اینکه سهم ایران از صادرات به 15 کشور همسایه تنها 2 درصد است، گفت: اگرچه با 15 کشور همسایه هستیم اما متاسفانه تنها دو درصد از سهم صادرات به این کشورها را به خود اختصاص داده ایم.
۰
کد مطلب : ۲۱۲۸۷۰
ایران با افزایش یک درصدی سهم خود در صادرات به کشورهای همسایه 12 میلیارد دلار سود می کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،افروز بهرامی افزود: در صورتی که ایران بتواند سهم خود را تنها با یک درصد بیشتر به 3 درصد افزایش دهد می تواند 12 میلیارد دلار بیشتر از این بازار را عاید خود کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه از میان 15 کشور ذکر شده 7 کشور با رتبه 7 دارای بالاترین ریسک کشوری به لحاظ صادرات هستند، اظهار داشت: از آنجایی که صادرات به این کشورها و به دست آوردن سهم صادراتی آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است به صادرکنندگان پیشنهاد می کنیم تا از خدمات صندوق ضمانت صادرات استفاده کنند.
وی افزود: در صورت استفاده صادرکنندگان از خدمات این صندوق تمام ریسک های تجاری آنها پوشش داده می شود.
بهرامی با اشاره به برنامه دولت برای تقویت صادرات به کشورهای همسایه گفت: در راستای این دستور و مصوبه هیأت وزیران برای حمایت از صادرکنندگان به 7 کشور پرخطر نرخ کارمزهای آنها نیز به نصف کاهش می یابد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به شرایط کنونی عراق اظهار داشت: کشور عراق برای بازسازی خود حداقل به میزان 100 میلیارد نیاز دارد و اگر ایران حتی 10 درصد در این بازسازی سهم داشته باشد می تواند به میزان 10 میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به این کشور صادر کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عراق جزو کشورهایی با ریسک 7 است در صورتی که صادرکنندگان مایل به انجام صادرات به این کشور باشند می توانند با برخورداری از مزیت کارمزدهای که به نصف کاهش یافته است در شرایط انتخاب مشابه با کشورهایی قرار گیرند که دارای ریسک 2 هستند.
بهرامی تاکید کرد: باید به این نکته هم توجه داشت که متنوع سازی در مقاصد صادراتی باید از ضروریات باشد و تنها روی عراق نیز تمرکز نکنیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه بیان کرد: در حال حاضر همه به این مساله اذعان دارند که صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای دیگر با توجه به شرایط تحریم از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین باید برای تقویت این بخش باید تلاش زیادی صورت گیرد.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به شرایط تحریم و جنگ اقتصادی علیه ایران گفت: برگزاری اینگونه همایش ها با ایجاد فرصتی جهت تبادل نظر متولیان در امر صادرات با صادرکنندگان در راستای حل مشکلات آنها بسیار کارساز است و از سوی دیگر فرصت بسیار مناسبی است تا از صادرکنندگان برتر کشورمان که در شرایط جنگ اقتصادی نابرابر به میدان آمده اند و موفق عمل می کنند، تقدیر شود.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین