تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
plusresetminus
حزب الله:معترضان هنگ‌کنگ از امروز (دوشنبه) برای برگزاری یک هفته اعتراضات در وقت ناهار آماده می‌شوند؛ یک روز پس از آنکه اعتراضات گسترده نشان داد که این جنبش ضد دولتی هنوز هم با وجود دستاوردهای اخیر دموکرات‌ها در انتخابات محلی می‌تواند مردم زیادی را به خیابان‌ها بکشاند.
۰
کد مطلب : ۲۱۲۸۶۰
آغاز اعتراضات یک هفته‌ای هنگ‌کنگی‌ها در وقت ناهار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پس از وقفه‌ای در اعتراضات که به دنبال انتخابات رخ داد، پلیس هنگ‌کنگ یکشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد و معترضان شعار "انقلاب زمان ما" و "هنگ‌کنگ را آزاد کنید" سر دادند. معترضان قصد دارند از امروز تا پنج روز آتی در منطقه تجاری مرکزی این قطب مالی آسیا در وقت ناهار دو ساعت تجمع اعتراضی برگزار کنند.
اعتراضات بخش گسترده‌ای از جامعه هنگ‌کنگ را جلب کرده است؛ از محصلان تا بازنشستگان و کارکنان دولتی. اما تجمع در وقت ناهار در مرکز هنگ‌کنگ با هدف جلب نظر کارکنان مشاغل حرفه‌ای همچون وکلا، پزشکان، مدیران تجاری، چهره‌های آکادمیک و دیگر گروه‌هاست.   
اعتراضات روز یکشنبه در منطقه تسیم شا تسوی، به دنبال راهپیمایی جشن شکرگزاری از سوی صدها تن به سمت کنسولگری آمریکا انجام شد. فروشگاه‌ها و دفاتر این منطقه خیلی زود تعطیل شدند و پلیس برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شد. پلیس هنگ‌کنگ روز یکشنبه چندین تن را بازداشت کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین