تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
plusresetminus
حسین مدرس خیابانی در همایش ملی خرما :

ایران رتبه دوم تولید و صادرات خرما را در جهان دارد

حزب الله:قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه ایران رتبه دوم تولید و صادرات خرما را در جهان دارد، گفت: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۱۴۸۹
ایران رتبه دوم تولید و صادرات خرما را در جهان دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسین مدرس خیابانی در همایش بین المللی خرما در استان بوشهر بیان کرد: برگزاری این همایش توسط انجمن ملی خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود که به نوعی استفاده از ظرفیت‌های استانی بوشهر است.
او با اشاره به اینکه ایران رتبه دوم تولید خرما در جهان را دارد، گفت: میزان تولید خرما در کشور بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن خرما در کشور است که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از آن صادر می‌شود.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه رتبه دوم و گاهی سوم صادرات خرما را در جهان به خود اختصاص داده‌ایم، افزود: با اصلاحات آبیاری و تولید فرآورده‌های خرمایی همچون شیره خرما توان ارتقا رتبه خود به صدر را داریم.
مدرس خیابانی تصریح کرد: با افزایش و بهبود زیرساخت‌ها از جمله نهضت ساخت سردخانه و کارخانه جات بسته بندی و فرآوری که اکنون در حال انجام است می‌توانیم صادرات را بهبود ببخشیم.
قائم مقام وزیر صنعت عنوان کرد: ما در کالا‌های سنتی مثل خرما، پسته، زعفران و فرش که همه نهاده‌های آن در داخل کشور موجود است، می‌توانیم در حوزه ارزآوری و اشتغال نقش موثری داشته باشد.
مدرس خیابانی گفت: ما باید ضمن حفظ بازارهای فعلی خرما بازارهای جدیدی را هم کشف و اضافه کنیم که هدف‌گذاری داریم بازارهای بخش شرق آسیا را نیز بدست بیاوریم.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین