کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پانزدهمین بازی خارج از خانه با شرایط ویژه/سردار در تعقیب علی دایی

مهر , 21 آبان 1398 ساعت 13:56

حزب الله:دیدار پیش‌روی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق بیست و نهمین تقابل دو تیم و هفتمین رویارویی در مسابقات انتخابی جام جهانی است. این پانزدهمین بازی دو تیم خارج از دو کشور است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تیم های ملی ایران و عراق که روز پنجشنبه و در چارچوب مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی در اردن به مصاف هم می روند، پیش از این ۲۸ بار با هم دیدار کرده اند که عموم آمارها در دیدارهای قبلی به سود ایران است.
در مجموع ۲۸ بازی قبلی، ایران ۱۶ و عراق ۵ بار پیروز شده و ۷ بار هم تلاش دو تیم برنده نداشته است. اکثر دیدارهای دو تیم دوستانه بوده و کمترین دیدار آنها مربوط به بازیهای آسیایی است.
ایران و عراق ۹ بار به صورت دوستانه به مصاف هم رفتند، ۷ بار در جام ملتها با هم دیدار کردند، در مسابقات قهرمانی غرب آسیا ۵ بار با هم روبرو شدند، ۳ بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی با هم به رقابت پرداخته، ۳ با در مقدماتی المپیک و یکبار نیز بازیهای آسیایی به مصاف هم رفته‌اند. در مجموع این دیدارها تیم ملی ایران ۳۸ و عراقی‌ها ۲۰ بار موفق به گلزنی شده‌اند که در این آیتم هم برتری مطلق با تیم ملی ایران است.
بازیهای ایران و عراق بیشتر از آن که در این دو کشور باشد، در کشورهای دیگر بوده است. دو تیم ۱۴ بار در کشور ثالث با هم دیدار کرده‌اند و ۱۲ بار در ایران. این بازی تنها ۲ بار در کشور عراق برگزار شده و دیدار بیست و نهم دو تیم هم به عنوان پانزدهمین بازی آنهاست که قرار است در کشور دیگری برگزار شود.
از مجموع ۱۲ باری که دو تیم در ایران به دیدار هم رفته‌اند، ۸ بار تیم ایران برنده شده و یکبار هم عراقی‌ها به پیروزی رسیده‌اند و سایر دیدارهای دو تیم مساوی شده است. دو دیداری هم که در کشور عراق انجام شده با یک پیروزی ایران و یک مساوی به اتمام رسیده تا عراقی ها هرگز طعم پیروزی بر ایران در خانه خود نچشیده باشند. 
از مجموع ۱۹ بازی رسمی که بین دو تیم انجام شده، ایران ۱۲ و عراق تنها ۲ بار پیروز شده و ۵ بار هم تقابل دو تیم برنده نداشته است. 
اولین بازی دو تیم در سال ۴۱ و در قالب یک دیدار دوستانه در تهران برگزار شد که این بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید. پرویز کوزه کنانی برای تیم ملی ایران گلزنی کرد تا وی نخستین ایرانی باشد که دروازه تیم ملی عراق را باز می کند. کوزه کنانی در دقیقه ۹۰ پاسخ گل دقیقه ۴۷ عراقی ها را داد تا نخستین تقابل دو تیم با شکست تیم ایران همراه نباشد.
آخرین تقابل دو تیم هم اتفاقا یک دیدار دوستانه بود که باز هم در تهران برگزار شد و اتفاقا باز هم این بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. ایران و عراق در دی ماه سال ۹۷ در ورزشگاه آزادی با هم روبرو شدند که این بازی بدون گل به پایان رسید.
بهترین پیروزی تیم ایران در سال ۴۲ و در مسابقات مقدماتی المپیک به دست آمد که ملی پوشان کشورمان با هت تریک حمید شیرزادگان و تک گل مصطفی عرب، عراق را در تهران با نتیجه ۴ بر صفر شکست دادند. بهترین گلزن ایرانی به عراق، علی دایی با ۴ گل زده است و پس از وی نیز حمید شیرزادگان و حسین کلانی هر کدام با ۳ گل در رده بعدی قرار دارند.
سردار آزمون با ۲ گل زده بهترین گلزن ایرانی به عراق در جمع ملی پوشان فعلی است که همچنان با پیراهن تیم ملی ایران بازی می کند و این شانس را دارد که بر تعداد گلهای زده‌اش به عراق اضافه کند. مرتضی پور علی گنجی هم دیگر ملی پوش کشورمان است که سابقه گلزنی به عراقی ها را داشته و هنوز برای تیم ملی ایران بازی می کند و او هم مثل آزمون این شانس را دارد تا بر آمار گلزنی هایش به عراق اضافه کند.
بیست و نهمین دیدار ایران و عراق یک دیدار رسمی و در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی می باشد. دو تیم تاکنون ۳ بار در این چارچوب با هم دیدار کرده اند که ۲ بار ایران پیروز شده و یکبار هم بازی به تساوی کشیده است.


کد مطلب: 211285

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/211285/پانزدهمین-بازی-خارج-خانه-شرایط-ویژه-سردار-تعقیب-علی-دایی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com