تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
plusresetminus
حزب الله:اگر همیشه از دوره‌های طولانی ابتلا به سرماخوردگی رنج می‌برید، این مطلب را بخوانید.
۰
کد مطلب : ۲۱۱۱۸۶
با این راهکار‌ها در ۲۴ ساعت از سرماخوردگی خلاص شوید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پاییز فصلی است که به دلیل تغییرات ناگهانی دمای هوا در آن ابتلا به سرماخوردگی امری اجتناب ناپذیر است. اما این بیماری آنچنان که که فکر می‌کنید دوام نمی‌آورد. متخصصان تغذیه، نکات مهمی را عنوان کرده اند که به شما کمک می‌کند تنها در ۲۴ ساعت این بیماری را شکست دهید.
صبحانه و ناهار مقوی میل کنید
تغذیه صحیح خود را با یک صبحانه پر از ویتامین آغاز کنید. خوردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی یا کمی جودوسر می‌تواند انرژی روزانه را تامین کند. یک انتخاب خوب دیگر برای یک صبحانه خوب عصاره سبزیجات یا مرغ پخته است.
در وعده ناهار مقداری مرغ پخته و سالاد که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف کنید. گوشت مرغ به تولید بیشتر سلول‌های سیستم ایمنی برای مقابله با سرماخوردگی کمک می‌کند.
بنوشید، بنوشید، بنوشید!
هیدراته نگه داشتن بدن برای کمک به درمان سرماخوردگی و همچنین برای از بین بردن احتقان و التهاب گلو بسیار ضروری است. سعی کنید به ویژه اگر مخاط زیادی دارید از نوشیدنی‌های شیرین خودداری کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها اغلب باعث بدتر شدن این شرایط می‌شود. شما می‌توانید از چای‌های گیاهی مانند مریم گلی، زنجبیل، لیمو، بابونه و چای سبز برای رفع مشکلات بینی یا گلو درد کمک بگیرید. برای کسانی که از التهاب غشا‌های مخاطی رنج می‌برند، چای زردچوبه تازه به عنوان یک ضد التهاب مناسب است.
بیشتر بخوانید: پشت میز نشین‌ها بخوانند/ راهکار‌هایی ساده برای جلوگیری از عوارض خطرناک نشستن طولانی مدت
سطح ویتامین C خود را بالا ببرید
این ویتامین برای مبارزه با عفونت بسیار مفید است، بنابراین با مشاهده اولین نشانه‌های سرماخوردگی با خوردن مقدار زیادی توت، میوه مرکبات، پاپایا، کلم بروکلی و فلفل قرمز سپر محافظتی در برابر این بیماری به تن کنید.
قدم زدن در بیرون از خانه را فراموش نکنید
وقتی صحبت از سرماخوردگی می‌شود ویتامین D برای کمک به تنظیم پاسخ ایمنی ضروری است. در ماه‌های سرد سال بسیاری از افراد D دچار کمبود ویتامین D می‌شوند. در چنین روز‌هایی در هنگام ظهر، خود را حداقل ۱۵ دقیقه در روز در معرض اشعه UVB خورشید قرار دهید حتی اگر سرد باشد. برای کسانی که قادر به انجام این کار نیستند، مصرف مکمل‌های ویتامین D۳ یک جایگزین عالی برای این کار است. این کار نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت مبارزه می‌کند بلکه می‌تواند به درمان افسردگی، سلامت استخوان و مفاصل و قلب هم کمک کند.
ذخیره روی را در بدن خود بالا ببرید
سعی کنید مقدار زیادی غذای سرشار از روی از جمله دانه کدو تنبل، اسفناج، گوشت گاو، جوانه گندم و کاکائو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. دلیل این امر آن است که روی مدت زمان بروز علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید روزانه از یک مکمل طبیعی مانند یکی از مرکبات استفاده کنید.
سوپی از عصاره استخوان برای وعده شام میل کنید
سوپی که در آن استخوان جوشیده باشد تهیه کرده میل کنید. ذخایر استخوان‌ها مملو از مواد مغذی از جمله ژلاتین، کلاژن و تعدادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کمک به بهبود سرماخوردگی است. مقداری سیر را به دلیل خاصیت قدرتمند آنتی ویروسی، ضد باکتریایی آن و مقداری فلفل، که به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی عمل می‌کند، به آن اضافه کنید. زردچوبه، دارچین و یک زنجبیل تازه هم می‌توانند به سوپ شما اضافه شوند تا به سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک کنند.
صبح و شب یک دوش آرام بخش بگیرید
دوش آب گرم و بخار ایجاد شده در حمام از سینوزیت و احتقان بینی جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که مخاط‌های بینی از بین برود. همچنین دوش گرفتن با آب گرم موجب کاهش سردرد، کاهش درد مفاصل برای آغاز کردن یک روز آرام و آماده شدن برای رفتن به رختخواب می‌شود. بهتر است شب در ساعت ۲۲ به رختخواب بروید و ۸ ساعت کامل استراحت کنید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین