تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح همزمان 14 طرح صنعتی و معدنی استان یزد که به صورت ویدئو کنفرانس و توسط رئیس جمهور انجام شد، گفت: برای ۱۴ طرح صنعتی و معدنی مورد افتتاح امروز بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است
۰
کد مطلب : ۲۱۱۱۴۳
بهره برداری همزمان ۱۴ طرح صنعتی و معدنی در استان یزد/ امضای 3 تفاهم نامه در حوزه معدن و صنعت فرش یزد/ آغاز احداث 3 شهرک صنعتی تخصصی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی افزود: در استان یزد ۳ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد و بیش از 800 قلم انواع کالا در این استان تولید می شود که ۴۲۰ قلم‌ آن صادراتی بوده و به بیش از ۹۰ کشور دنیا صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: این استان رتبه نخست تولید سنگ آهن، ذخایر سرب و روی و صدور جواز تاسیس را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رحمانی تصریح کرد: امروز علاوه بر افتتاح این 14 طرح صنعتی و معدنی، ۳ مورد تفاهم نامه میان سازمان ایمیدرو در راستای توسعه معادن استان، شامل طرح های اکتشافات معدنی و احیای معادن کوچک با استانداری یزد به امضا رسیده است.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: فرش یزد که خوشبختانه به ثبت جهانی نیز رسیده است به عنوان هنر صنعت مورد توجه این وزارتخانه است و برنامه‌های ویژه برای توسعه آن داریم.

وی گفت: همچنین 3 مورد احداث شهرک صنعتی تخصصی در حوزه‌های فناوری، نساجی و همچنین داروسازی در این استان در دستور کار است.

رحمانی افزود: برای اولین بار در استان یزد طرح احداث ۸۰ واحد کارگاهی در شهرهای مختلف استان به ویژه در مناطق محروم، پیگیری می کنیم و بزودی نهایی می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از ۱۴ طرح مورد افتتاح، 3 طرح در حوزه تامین زیرساخت‌های شهرک های صنعتی در بخش تامین گاز و همچنین تصفیه خانه بوده است

رحمانی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل شرکت‌های ذوب فلزات یزد، کاشی شمس، سبک سازان ایساتیس پویا در زمینه تولید محصولات بتنی غیر مسلح، کاشی خلیج فارس، کاشی مهرداد سرام، واحد صنعتی و معدنی چادرملو، طرح توسعه ایفا سرام، طرح توسعه شرکت داروسازی کارن، طرح توسعه کیمیاداران کویر بهاباد در زمینه تولید اسید سولفوریک و شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک و همچنین واحد نغمه مهر پیروز تولید کننده تیغه سنگبری و پودر آلیاژی الماسه که به طور صد در صد خارجی احداث شده است با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال بیش از 2 هزار و 445 نفر را فراهم نموده اند که به طور همزمان به بهره برداری رسیدند.

وزیر صمت اعلام کرد: بیش از ۵۰ درصد تولید کاشی و سرامیک که کشور در استان یزد انجام می‌گیرد و این استان به قطب تولید محصولات کاشی و سرامیک کشور است.

رحمانی گفت: با افتتاح 5 طرح کاشی و سرامیک که امروز انجام شد بیش از ۵۰ میلیون متر مربع به ظرفیت تولید کاشی و سرامیک کشور افزوده می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور بالغ بر ۶۰۰ میلیون مترمربع است و تا آخر امسال نیز با بهره‌برداری تعدادی دیگر از واحدهای این حوزه بیش از ۳۰ میلیون متر مربع دیگر به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶ درصد افزایش تولید در حوزه کاشی و سرامیک داشتیم و با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته و پیگیری های موجود برای افزایش صادرات در ۶ ماهه دوم سال نیز تولید این صنعت افزایش خواهد یافت.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین