تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
plusresetminus
حزب الله: هیات داوران جایزه ادبی مدیسی اسامی برگزیدگان این رقابت را در سه بخش رمان فرانسوی، رمان غیرفرانسوی و آثار غیرداستانی اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۱۰۶۷
برندگان جایزه «مدیسی» معرفی شدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،
جایزه رمان فرانسوی این دوره از رقابت ادبی «مدیسی» به رمان «‌وسوسه» نوشته «لوک لانگ»‌ رسید. «روزهای شجاعت» نوشته «بریژیت ژیرو»، «گتوی درونی» از «سانتیاگو آمیگورنا»،‌ «آهوی بزرگ» از «کلودی هاتزینگر»، «حرارت» نوشته «ویکتور جاستین»،‌ ‌«نزاع» نوشته «کوین لمبرت»،‌ «پروتکل حاکم» نوشته «گیلیام لاوننت»،‌ «کورا در مارپیچ» نوشته «وینسنت مساژ»، و «جد من پواسون» نوشته «کریستین مونتالبتی» آثاری بودند که برای کسب جایزه رمان فرانسوی «‌مدیسی» با «وسوسه»‌ به رقابت پرداختند.
همچنین در بخش رمان غیرفرانسوی «میس ایسلند» به قلم «آئور آوا اولافدوتیر» نویسنده ایسلندی به عنوان برنده نهایی معرفی شد.
جایزه بهترین رمان غیرداستانی این رقابت نیز به زندگی‌نامه «فراموش کرده‌ام» ‌نوشته «بول اوژیه» ‌رسید.
 سال گذشته «حماقت» نوشته «پیر گویو» در بخش رمان‌های فرانسوی و «کلوپ مریخ» نوشته «راشل کوشنر» در بخش ادبیات خارجی موفق به کسب جایزه ادبی «مدیسی» شدند.
جایزه‌ ادبی «مدیسی» در سال ۱۹۵۸ راه‌اندازی شد تا نویسندگان خلاق را با وجود ناشناخته بودن‌شان در دنیای ادبیات مورد تقدیر قرار دهد. این جایزه در سال‌های اولیه تنها ویژه بهترین رمان فرانسوی بود، اما از سال ۱۹۷۰ بخش‌ رمان خارجی و سپس در سال ۱۹۸۰ بخش مجموعه مقالات (آثار غیرداستانی) نیز به آن افزوده شد. از میان نویسندگان سرشناسی که تاکنون موفق به دریافت جایزه رمان خارجی «مدیسی» شده‌اند می‌توان به «پل آستر»، «اورهان پاموک»، «میلان کوندرا»، «اومبرتو اکو» و «فیلیپ راث» اشاره کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین