تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
plusresetminus
حزب الله:شورای نجات ملی جنوب یمن٬ توافق ریاض را مشروعیت‌بخشی به اشغالگری‌های عربستان دانسته و آن را رد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۰۸۹۴
شورای نجات جنوب یمن با رد توافق ریاض : این توافق به اشغالگری عربستان مشروعیت می‌بخشد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین شورای نجات ملی جنوب در یمن با اشاره به این که از نظر آن٬ توافق ریاض به مثابه مشروعیت بخشی به اشغالگری عربستان واعطای حق اداره امور داخلی یمن به آن است٬ تاکید کرد که به طور مطلق این توافق را رد می‌کند.
این شورا طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که توافق ریاض را رد کرده و همچنان به رد اشغالگری عربستان و نوکران آن پایبند است. شورای نجات ملی جنوب هم‌زمان تصریح کرد که همچنین هرگونه توافقی که زمینه خروج نیروهای خارجی از یمن و محافظت بر استقلالمان را فراهم نکند٬ مردود است.

 روز سه شنبه عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن و شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات٬ توافق ریاض را که بر اساس آن٬ عربستان حق مدیریت و کنترل امور داخلی یمن را دارد امضا کردند.
شورای نجات ملی جنوب هم چنین اشاره کرد که این توافق٬ منجر به٬ به قدرت رسیدن کسانی می‌شود که تنها بر قدرت سلاح و زور تکیه دارند.
این شورا از نیروهای ملی خواست تا در مقابل اشغالگری‌های سعودی‌ها و نوکران آنها ایستاده و پرو‌ژه‌های آنها را نابود کنند و شرایط را برای ایجاد یک اتحاد وهمبستگی ملی در راستای اعاده قدرت به ملت یمن فراهم کنند.
بحران نظامی و انسانی یمن از مارس 2015 پس از تجاوز ائتلاف جنگی عربستان ضد این کشور همچنان ادامه دارد و مردم این کشور به شکل فجیعی از فقر و انواع بیماری‌ها رنج می‌برند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین